Coronaviruset 2019- nCoV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du är medveten om att även om viruset bara dödar 2% så blir det en jävla massa om halva befolkningen blir smittade??
Dessutom så påverkar det redan ekonomin världen över trots att smittan knappt ens nått Sverige ordentligt.

Spanska sjukan var heller inte speciellt dödlig men nog tusan gjorde det påverkan
Hur stor andel som dör är förmodligen relaterat till hur bra sjukvård som kan utföras. Ju färre sjuka dess säkrare tillgång till kvalificerad sjukvård. Blir hälften i Sverige sjuka inom några månader så blir sjukvården därefter och samhället kommer mer eller mindre stänga ned.
 
Att beställa mat via nätet är väl inte heller så smart om de inte levererar hem eftersom då måste jag traska iväg till ICA och hämta så då hinner jag ändå smitta.
Enligt informationen så smittar inte Corona på det viset, möjligen vid överlämningen eller om du hostar/nyser direkt på någon, men inte om du promenerar utomhus. Hade corona smittat vid flyktig kontakt hade det redan varit en pandemi.
 
Enligt informationen så smittar inte Corona på det viset, möjligen vid överlämningen eller om du hostar/nyser direkt på någon, men inte om du promenerar utomhus. Hade corona smittat vid flyktig kontakt hade det redan varit en pandemi.

Nja, det är väl själva överlämningen jag tänker på inte när jag går till och från ICA.
 
Varför skulle de? Hjälper ju knappast om de inte gör samma sak med alla handtag och annat som kunderna tar i när de är i butiken. Man får nog sköta sin handhygien själv oavsett. :)
handtag finns ju inte på dom flesta affärer? Och oavsett min egen habdhygien så hjälper det inte ifall 100 personer innan har hållit i terminalen och en av dom bär på magsjuka. Äckligt
 
handtag finns ju inte på dom flesta affärer? Och oavsett min egen habdhygien så hjälper det inte ifall 100 personer innan har hållit i terminalen och en av dom bär på magsjuka. Äckligt
Du kommer ju inte bli sjuk om du inte pillar i mun, näsa eller ögon innan du tvättar händerna. Sedan vet du ju inte vilka varor en eventuellt sjuk har rört i butiken och ångrat sig sedan.
 
Screenshot_20200303-151155.webp

Dödligheten verkar vara lägre än dom trott. :)
 
Är det någon som har koll på hur antibiotikaresistensen ser ut i de länder där det dött folk av Corona?

Om jag fattat det rätt så leder Corona till lunginflammation ofta? Att de som dött har haft lunginflammation? Om det då är mycket antibiotikaresistens så är det ju större chans att dö av just lunginflammation. Så teoretiskt borde ett land som Sverige där vi har låg resistens. Få mindre döda. Även om många får Corona.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 906
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
18 197
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag sökte i mellandagarna vård för "drömtillstånd" jag dragits med sedan något år tillbaka nu. Det satt en läkare och lyssnade och...
Svar
19
· Visningar
2 471
Senast: kryddelydd
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 480
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp