Cornellgrimma

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare hatten
  • Startdatum Startdatum
H

hatten

Jag undrar om det är någon av er som provat den och om det har fungerat bra eller dåligt.
Jag är tacksam för alla erfarenheter.
Min nya häst låter i halsen vid snabbjobb och lopp och jag funderar på att prova då jag inte tänker kosta på en operation.
Tack på förhand om ni vill dela med er av er erfarenhet

Sv: Cornellgrimma

Har anvant cornell collar en hel del pa en av marrarna vi hade forra aret.
Funkar mkt, mkt bra men man maste vara valdigt noggrann sa den sitter ordentligt eller ocksa finns en stor risk att man stoter pa problem.
Helt klart bra att ha, vi ska kopa en egen snarast mojligt (langtidslan pa den vi hade innan).

Är den tillåten att använda i lopp?

från stall Bredbyn:

Vid en mailkonversation med Norman G Ducharme uppger han att Cornellgrimman använts med stor framgång världen över. Dock inte i Sverige p g a att STC inte godkänt utrustningen. Enligt Ducharme anser STC att den är inhuman.

från stall Bredbyn:

Vid en mailkonversation med Norman G Ducharme uppger han att Cornellgrimman använts med stor framgång världen över. Dock inte i Sverige p g a att STC inte godkänt utrustningen. Enligt Ducharme anser STC att den är inhuman.

Undra tro vilken/vilka veterinärer STC har varit i kontakt med ang inhumaniteten. Kan det vara sånna som har operationer som levebröd......

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag vänder mig till Bukefalos, då det är det största forum/grupp jag känner till, där en majoritet är kvinnor och många dessutom aktiva...
Svar
12
· Visningar
1 348
Senast: Ajda
·
Juridik & Ekonomi Hej på er! Jag undrar om ni kunde hjälpa mig angående vilket mobilabonnemang som är mest prisvärd och fungerar bra? I dagsläget har...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 041
Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
978
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka