Corlensky G 1101

Sv: Corlensky G 1101

En svårbetslad häst (vilket man faktiskt är om man måste rida på skarpa bett redan som 5åring) är oftast svårare att rida vilket innebär att väldigt många aldrig kommer att kunna rida dessa hästar.

min valack red jag på pessoabett från 5-års ålder till 8-års ålder när jag hoppade.. nu rider jag på vanligt bett (även om man hoppar fälttävlanshinder)! fanns inte en chans i världen att jag hade kunnat rida på vanligt bett i början då han var otroligt stark och lite tjafsig mot handen. Men när han blev äldre och klokare :grin: så gick det att byta bett, nu sätter man på honom pessoabettet om man vill ut och galoppera och ha koll på hästen hela tiden! :angel:
Han är då helt klart ett undantag från ovanstående citat- vem som helst kan rida honom nu för tiden - nybörjare som elitryttare!

Liknande trådar

Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 523
Senast: Marty
·
Hästmänniskan Okej går rätt på sak. Igår var jag och provred 2 stycken ponnys. Både superfina i samma prisklass. Jämngamla. Första jag red var...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 881
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 337
Senast: Jate Volim
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
13 003
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka