A
aalleexx
Sv: Corlensky G 1101
Har försökt, men det går inte.
Har försökt, men det går inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vill också nämna att förutom Corlensky kvalade minst 10!!andra Cornet Obolensky avkommor på samma ställe.Men här i Sverige har ju "experterna" bestämt att det är "dålig ridbarhet"på hans avkommor så domarna i Tyskland måste vara helt inkompetentaHar full förståelse för Waldhof som sålde sin fina hingst och kan bara beklaga uppfödarna i Sverige som gått miste om detta värdefulla blod pga en massa skitsnack bla på denna sajt
![]()
Jamen skitsnack är det väl ändå inte att hästen uppvisade dålig ridbarhet på provet
Han är 5år och rids på pelham idag, det är inte tillåtet på unghästar i Sverige. Och ingen har skrivit illa om hans kapacitet på något plan!
Blir bara så arg på sådana inlägg där man tycker att man har bevisat något!
Som sagt jag väntar tills hans avkommor visar vad han går för innan jag dömer honom. Även om jag själv inte skulle använda honom just fäör ridbarheten, finns en uppsjö hingstar med bättre ridbarhet för att ta ett exempel så är ju Ludwigs Champion ett lysande exempel
Skitsnack är när en massa tyckare utan kunskap kräker ur sig en massa på en chatsida som kan läsas av alla.På kvalet till Bundeschampianat betygsätts kapacitet OCH ridbarhet-dvs.en häst med dålig ridbarhet kan aldrig komma upp i så höga poäng som Corlensky fick.Vad beträffar hans betsling finns det väl ingen som tror att en "dålig ridbarhet"botas med ett annat bett!!
Det är väl självklart att dålig ridbarhet kan botas med betsling.
Men i så fall skulle det ju inte vara så farligt om en häst har dålig ridbarhet? Om lösningen är så enkel som att sätta dit ett annat bett, det är ju snart fixat.