COPE-utbildning

Status
Stängd för vidare inlägg.

Texaz

Trådstartare
Finns det fler föräldrar härinne som går/har gått COPE-utbildning?
Jag har precis börjat min andra omgång och förundras än en gång över vilken effekt den har på min vardag:love: :love: :love: !
Borde verkligen erbjudas ALLA föräldrar!!!!
 
Sv: COPE-utbildning

Gick en gång men insåg snart att det handlade om yngre barn än mina.

Men helt klart, håller med dig trots det lilla jag såg så är jag ganska säker att det är tankeväckande i allra högsta grad! Hade klart önskat att det fanns när jag hade mina barn yngre, det hade varit en hjälp i rätt riktning! Det bästa med cope är att det inte kritisseras, det handlar om att gå framåt och skapa sig perspektiv på tillvaron och se sina barn! :D

För mig blev det lite mer "ojdå, attans också så fel jag gjort" ;)
 
Sv: COPE-utbildning

Kan du inte berätta lite om vad det är, för jag har aldrig hört talas om det, men det lät intressant!
 
Sv: COPE-utbildning

Det finns olika utbildningar, den jag går nu rör tonåringar och det är superhärligt bara att träffa andra tonårsföräldrar och ventilera samt stötta!!!:love:
 
Sv: COPE-utbildning

COPE är en utbildning för föräldrar baserat på att man får diskutera olika filmsekvenser där föräldrar agerar på ett felaktigt sätt. i grupp får man då diskutera vad de gör för fel och sedan hur de istället kan göra . Dessutom får man hjälp med olika tekniker för att få sina egna barn att agera som man vill, samt hur man själv ska agera gentemot sina barn. Varje gång får man dessutom en egen hemläxa att testa under veckan.
Inga revolutionerande saker men mycket tänkvärda och en peppning till att vara konsekvent. Ger jättemycket!!! kan varmt rekommenderas:love: :love: :love: !!!

Kan också tillägga att det finns olika grupper för barn 3-18 år...
 
Sv: COPE-utbildning

Hos mig är det kommunen i samarbete med olika studieförbund, ABF för tonårsgruppen och SV för barngruppen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
1 058
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag vet inte riktigt hur jag ska börja det här inlägget. Eller ens vad jag vill ha sagt. Jag har alltid haft en känsla av att jag inte...
2
Svar
28
· Visningar
3 149
Senast: Seaside
·
Hundhälsa Oskar slickar intensivt på sporren på höger fram. Började idag. Han har redan hunnit slicka bort päls. Avleder och nejar - vilket...
Svar
3
· Visningar
669
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Oklart om det här borde klassas som "trädgård" eller som "matlagning", men; är det någon som testat att odla svamp med någon form av...
Svar
16
· Visningar
1 273
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp