Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Barb nu i veckan. Så här pälsig har hon aldrig fått vara hos mig förut . Men hon har hållit sig rätt fin i kroppen för att ha stått i fyra månader!
@Fiorano
Jag stod och stirrade på Gs vinterpäls idag med. Den är ju jättetjock redan! Och han är inte färdig än... Lätt att minnas varför jag klippte vintertid!
Hat du testat att rida med bomull i öronen och mössa ? Vet ju att de gjorde det när han var yngre. Det är stor skillnad för Melody när jag gör det och hon lyssnar bättre på mig och fokuserar inte på allt annat runtomkring.Så var det höst igen (även om temperaturen inte är helt och hållet höstlik ännu). Blåsväder var och varannan dag. Man kan tycka att en häst som är av en ras som kommer från en vindpinad ö skulle klara av lite oväder och blåst, men inte Logan. Han har supersvårt att koncentrera sig när det blåser, det finns visst connemaraätande monster bakom varenda fladdrande löv... Skulle vilja rida och träna mer än jag gör just nu, men det är så svårt att nå fram till honom när världen hela tiden rör på sig runtomkring. Jag känner mig inte alltid så stark och modig att jag orkar med detta...
Nej, jag har inte provat med bomull och mössa, upplever dock att det är rörelsen (alltså synintrycken) han reagerar mest på, men såklart, det kan ju hänga samman med att det är svårt att höra om det kommer nåt "rovdjur".Hat du testat att rida med bomull i öronen och mössa ? Vet ju att de gjorde det när han var yngre. Det är stor skillnad för Melody när jag gör det och hon lyssnar bättre på mig och fokuserar inte på allt annat runtomkring.
Ja, det är han. Han har blivit mycket bättre under sommaren, men som sagt, blåsväder (och annat oväder) är inte hans melodi!@Ginne Är det han som är e. Zephyr? Jag förstår absolut hur du känner..
Åå, förstår, det är jobbigt att känna att man liksom "ger upp" men alla kan ju inte passa alla, så är det bara. Jag har också haft mina grubblerier med Logan, fram och tillbaka, så jag känner igen känslan.Nu är Zimba såld det känns fruktansvärt men jag vet innerst inne att det är rätt beslut. Han kommer få det så mycket bättre hos någon som kan ta tillvaro på honom bättre än mig. Det här är ju inget som kommit över en natt utan något som jag känt, grubblat över och varit orolig för i många år. Vi är tyvärr en så himla dålig match men det känns förjävligt att inte ha honom hos mig längre. Många tårar kommer det att bli
Åå, förstår, det är jobbigt att känna att man liksom "ger upp" men alla kan ju inte passa alla, så är det bara. Jag har också haft mina grubblerier med Logan, fram och tillbaka, så jag känner igen känslan.
@_Zacke_
Hoppas det blir bra med den nya hästen (ponnyn? Maran?).
Vi fotade igår och jag älskar den här hösten med alla färger-och min underbara maror förstås !
@Dressyrtjejen_97 Barbamamman är ganska mycket större, hon är inte mätt men gissar på 148 cm iaf. Barb är slutmätt på blygsamma 141 cm.