Connemara hingst info sökes !

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Team Erbine
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Team Erbine

:confused: Jag vill veta lite om connemara hingstarna Coocheen Finnbarr och Öxenholms Bobby. Stam, vart dom finns, meriter,lite avkome info mm

Vet du nått så skriv nedan !:)

Sv: Connemara hingst info sökes !

Hade en ponny med Bobby till farfar, såg att han tyvärr hade dött nu i höst (Bobby alltså, min gamla ponny lever fortf.).
Pappan till min ponny Brave Star (för stor=ej gdk), var iaf i SM-final i hoppning så de kan nog hoppa (avkommorna).

Senast ändrad:

Jag har en 1 årig hingst och en 13 årig valack, som har Bobby som pappa. Valacken tävlar jag i western ridning med gott resultat.

Oj oj Tack så mycket för bilderna och stamtavlorna:)
Okej Bobby är död inte så illa att bli såppas ändå han var ett år äldre än mej:D

Är det någon som vet mer om Finbarr har han tävlat eller är han bara avels hingst ?:confused:

Oj oj Tack så mycket för bilderna och stamtavlorna:)
Okej Bobby är död inte så illa att bli såppas ändå han var ett år äldre än mej:D

Är det någon som vet mer om Finbarr har han tävlat eller är han bara avels hingst ?:confused:

Finbarr är bara 6 år. Han ska göra bruksprovet i år för han gick inte igenom förra gången pga ett bakben.

Okidok då får vi se hur det går med bruksprovet och om han kommer ut på tävlingsbanorna nått i framtiden.

:confused: Jag vill veta lite om connemara hingstarna Coocheen Finnbarr och Öxenholms Bobby. Stam, vart dom finns, meriter,lite avkome info mm

Vet du nått så skriv nedan !:)

Öxenholm Bobby stod tidigare hos Stuteri Hagalyckan. Men han gick bort nyligen.

Coosheen Finbarr ägs av Dan-Axel Danielsson och Lofty. Han står hos Lofty. Adressen till deras hemsida är: www.lofty.nu

Lite fundersam... Hur kan denna Brave Star vara både för stor (över ponnyhöjd?) och ha tävlat SM i hoppning (som ponny?)

Bobby är tyvärr död :/ Jag har två avkommor efter honom. den ena är Kajsa Stina som har blivit Reserv års champion som unghäst på RIX. Hon har precis börjats tävla och tränar henne för tränare varje vecka. Hon visar god kapacitet och kommer förmodligen gå höga klasser engligt tränare. hon kommer bli en riktig SM ponny har jag fått höra :D I tempramentet är hon lugn men pigg. Hillevi , den andra connemaran har jag ej hunnit gjort så mkt med ännu ( skämms ) men hon blir nog bra hon också , dock ej lika höga förväntningar på henne också men hon är en riktig barnponny med bra temprament ! :) Skimmel hon också:d

Finbarr är bara 6 år. Han ska göra bruksprovet i år för han gick inte igenom förra gången pga ett bakben.

jag har för mig att han gått igenom i våras???

Det enda var att han varit väldigt sjuk(förkyld) under vintern och hade ett biljud vid hingstvisningen, som redan var utrett, och att han efter det var godkänd till fullo.

MEN , jag säger det igen, jag är inte "bäst på connemara", och kan ha fel.

SAXAT ur SCS hemsida under hingstar:

Hälsotillstånd
Piphas höger bak i övrigt visad utan väsentliga veterinära anmärkningar. Klinikundersökning angående struppipning negativt.

Prestationer och övriga meriter
Hingsten har utfört godkänt löshoppningsprov 2004, 6-6. Hingsten har utfört ett godkänt gångartsprov med poängen 6-5-6-5. Ren något dåligt vägvinnande skritt, snabb fotförflyttning. Dåligt vägvinnande, något oregelbunden, spänd trav, vilar ej i steget. Välbalanserad, energisk dåligt vägvinnande galopp, snabb i sina rörelser. Tillfredställande framåtbjudning, god samarbetsvilja, mindre god utvecklingsbarhet. Hingsten har utfört ett godkänt ridbarhetsprov med poängen 8-7-6. Lätt och enkel att rida, begränsad i sina rörelser.

Beslut
Hingsten är avelsvärderad och godkänd enligt rasvisa bestämmelser. Tilldelad avelsvärdesklass GII.

Vad heter din ponny E: Brave Star.
Jag hjälpte en tjej och leta lite i stammen på sin ponny tidigare och den hade Brave Star i sin stam.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 241
Senast: Hermelin
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 260
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Hej! Hur tar jag steget för att faktiskt söka vård för att man mår dåligt psykiskt? I grund och botten handlar det om något som...
Svar
1
· Visningar
840
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp