Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skrev att jag är bra bakom ratten och skulle trivas med denna typ av jobb. Sen la jag till att jag kört mycket traktor på lantbruksskolan.Jag skulle inte bara skriva att jobbet passar mig för att jag är bra bakom ratten, utan även för att jag läst utbildning xyz och därmed har kunskap om ditten och datten.
Jag vill ha jobbet för jag behöver en inkomst. Det finns som sagt inga roliga jobb, men det här är ett av de bättre och något måste jag välja.
Kom ihåg att ställa upp brevet ganska formellt också, så att du skriver in dina och arbetsgivarens namn och adress.
Såhär:
Wille Efternamn
Gatuadress
Postnummer Ort
Telefon: [nummer]
E-post: [skriv din mejladress]
Arbetsgivare [organisation]
Kontaktpersonens namn
Mejl eller postadress
Ort och datum (detta ska stå till höger men får inte till det i ett inlägg).
Rubrik: Ansökan: [det jobb du söker]
Inledning på brevet.
Jag har alltid gjort så men har fått lära mig i tråden att alla tydligen inte gör så. Så vad som är "rätt" verkar oklart.Oj, ska man göra så? Har nog aldrig gjort så på något jobb jag sökt. Har alltid bara skrivit ett vanligt brev.
Jag har alltid gjort så men har fått lära mig i tråden att alla tydligen inte gör så. Så vad som är "rätt" verkar oklart.
I formella brev (och om man söker jobb på engelska) ska man däremot skriva så som jag gör.
Skriver man väldigt kort fyller adresserna åtminstone ut en del av sidan rent layout-mässigt också.
Nej, jag har fått lära mig att kontaktuppgifterna ska stå på alla papper. Detta av en rekryterare som höll en kurs när jag pluggade.Känns som att du blandar ihop cv med personligt brev? I cv står ju samtliga kontaktuppgifter
Nej, jag har fått lära mig att kontaktuppgifterna ska stå på alla papper. Detta av en rekryterare som höll en kurs när jag pluggade.
I formella brev gör man ju också så att man skriver ut sina och mottagarens kontaktuppgifter innan man börjar själva brevet.
I informella, privata brev gör man däremot inte det.
Det är ändå fortfarande en del som är tafatta med att hantera en dator.Ok, inget jag stött på. Det var iofs länge sen jag sökte ett jobb med cv och personligt brev. Plus att jag inte kan påstå att jag skickat så många heller totalt i livet.
Ang ”datorkunskaper” som var uppe tidigare. Frågade min vän som är rekryterare ang detta (med denna tråd i åtanke) och hen skrattade lite. Det anses ganska mossigt. Tiden då generella datorkunskaper behöver specificeras i CV:t är över. Det anses numera som en självklar kunskap. Däremot om en har specifika spetskunskaper i vissa system som anses meriterande bör detta tas upp.
Ja VERKLIGEN! För bara ett par år sedan hade jag en kollega som använde Excel som ett anteckningsblock. Dvs. hen gjorde alla kalkyler med räknare, för hand, och skrev in resultatet i Excel.Det är ändå fortfarande en del som är tafatta med att hantera en dator.
Det har jag aldrig sett innan. Och aldrig gjortHär ett exempel på en ansökan/ett personligt brev som jag hittade med google. Dock har man valt att skriva sökandes kontaktuppgifter längst ner.
Tycker innehåll och struktur är tydligt. Visa bifogad fil 82444
Det är ändå fortfarande en del som är tafatta med att hantera en dator.
Det antog jag också. Sedan fick jag dessa kollegor som verkligen inte kunnat.Är det? Kanske inom vissa branscher? Inget jag stött på. Det har antagits att man kan hantera en dator, har enklare it-kunskaper samt kunna hantera typ office iaf.
Jag har en kollega som skriver ut viktiga mail också. Vi är medicinska sekreterare och bör ju kunna hantera datorer, vilket hon ju nog kan till en del, men hon är 67 år gammal och när hon började skrev man på skrivmaskin liksom, så jag måste säga att hon är ursäktad Dock är det ändå rätt vanligt att inte ha så mycket datorkunskaper ändå.Det antog jag också. Sedan fick jag dessa kollegor som verkligen inte kunnat.
Har även haft flera kollegor som skrivit ut all e-post och arkiverat i pärmar. (Även out-of-office-meddelanden).
Jag jobbar i en bransch där det krävs akademisk examen. Vi jobbar på kontor och man skulle ju tro att folk behärskar this modern technology men nej.
Det antog jag också. Sedan fick jag dessa kollegor som verkligen inte kunnat.
Har även haft flera kollegor som skrivit ut all e-post och arkiverat i pärmar. (Även out-of-office-meddelanden).
Jag jobbar i en bransch där det krävs akademisk examen. Vi jobbar på kontor och man skulle ju tro att folk behärskar this modern technology men nej.
Nej struktur är onödigt. Man bara sparar allt lite huller om buller för man vet ju själv hur man tänktÅh, flashback... min fd chef skrev ut mail och satte in i pärmar Han sparade dem i diverse foldrar på företagets externa hårddisk också. Gissa vem som fick "ärva" skiten när han slutade? Jag har fått skyffla igenom så mycket meningslös dynga när jag behövt någon specifik information (som grädde på moset fanns det heller ingen enhetlig struktur på foldrarna, samma typ av sak för olika projekt kunde ligga i olika foldrar...).
Jag har jobbat med support och mött en del som inte ens vetat hur man återställer ett lösenord. Och det tog väl en vecka av utbildningen jag går nu innan alla var på banan med teams.Är det? Kanske inom vissa branscher? Inget jag stött på. Det har antagits att man kan hantera en dator, har enklare it-kunskaper samt kunna hantera typ office iaf.
Jag har jobbat med support och mött en del som inte ens vetat hur man återställer ett lösenord. Och det tog väl en vecka av utbildningen jag går nu innan alla var på banan med teams.
Ja, och sånt som att lägga till en skrivare verkar vara överkurs för MÅNGA har jag märkt.Jag har jobbat med support och mött en del som inte ens vetat hur man återställer ett lösenord. Och det tog väl en vecka av utbildningen jag går nu innan alla var på banan med teams.