CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snoozade överdrivet länge :sleep:
Ska försöka pallra mig iväg snart, måste fixa lite grejer först. Hur kan saker ta emot så mycket? Jag vill ju gå till jobbet! Det är bara trögt. Ont i axeln har jag också :cautious:
 
På väg till jobbet. Glömde först mobilen så var tvungen att gå hela vägen tillbaka. Har mitt kort för kollektivtrafik i mobilen så kommer inte till jobbet om jag inte har den med mig 😅
Sen glömde jag även hörlurarna så nu kan jag inte lyssna på något 👎
Plus ångest att åka till jobbet pga konflikten med kollegan/avdelningsledaren.
 
Jag har riggat mitt mesh-nätverk! :banana:

Utifrån det kan vi konstatera två saker:
1. HELVETE vad en rejäl murstock blockerar wi-fi-signalen! O_o
2. Jag är egentligen lite av en estetisk luddit och AVSKYR sådant som ser modernt ut... dvs nu måste jag göra någon snygg kabeldragning för de kablar som behövs. Kanske egengjord hållare i ek för mesh-puckarna? :angel: :D
 
Jag har riggat mitt mesh-nätverk! :banana:

Utifrån det kan vi konstatera två saker:
1. HELVETE vad en rejäl murstock blockerar wi-fi-signalen! O_o
2. Jag är egentligen lite av en estetisk luddit och AVSKYR sådant som ser modernt ut... dvs nu måste jag göra någon snygg kabeldragning för de kablar som behövs. Kanske egengjord hållare i ek för mesh-puckarna? :angel: :D
Vi har också fått installera mesch nätverk. Det är inte bara murstocken som blockar WiFi signalen.... den verkar inte gå genom trä heller.
 
Jag avskyr ovisshet. Har utvecklingssamtal på skolan med A 9.15 idag, men mentorn var sjuk igår. Eftersom jag inte fått något mail som avbokar antar jag att hen är på plats idag men det känns ändå ovisst. Tur att jag har 50 m att gå så det är ingen big deal om det inte blir av :angel:
 
På jobb bra känsla. Tills jag paratde med svärmor. Klumpen som infinner sig i magen varje gång sambons barn planerar att åka ut och hämta grejer utan att informera mig.

Känns sådär.

Ja ja jag är ju iallafall klar och de vet att de inte får hämta NÅGOT inne i huset utan att jag är med. Vi ställde ju ut nästan alla sambons saker i förrådet så de skulle kunna komma när de känner för det men ändå.

Huset är i toppskicka från topp till tå eller tje så gott det kan vara och nu finns det inte så mycket mer jag kan göra måste ut till huset och se så det inte ligger någon hundbajs kvar i trädgården för självklart smälter ALL snö bort nu. Typiskt.

Det SKA bli en bra dag idag.

Jobba på.

Fryser som tusan (som vanligt) i stressen igår så slängde jag min sändare till dexcom så måste beställa ny
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 738
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 668
Senast: Enya
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
64 65 66
Svar
1 313
· Visningar
36 342

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp