CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska på en annan enhets enhetsmöte snart och det ska bli mycket spännande att se om deras möten är lika kaotiska.
Sedan ett till möte. Möte från 8-12. Kommer vara mos efter, men jag har gett mig en kvart mellan varje möte till att pausa. De får stå ut med att jag går lite tidigare helt enkelt.
 
Hur flyttar man bäst en bordsskiva som är 240 x 100 cm? Borde det funka med en större bil och fällda säten, sen får den sticka ut och man sätter fast bakluckan med spännband? Eller är det bättre att spänna fast på takräcken? Man behöver inte släp va, om man ändå har tillgång till bil "större familjemodell"?

Hjälp en novis och sorry för fråga som inte förtjänade egen tråd.
 
Hur flyttar man bäst en bordsskiva som är 240 x 100 cm? Borde det funka med en större bil och fällda säten, sen får den sticka ut och man sätter fast bakluckan med spännband? Eller är det bättre att spänna fast på takräcken? Man behöver inte släp va, om man ändå har tillgång till bil "större familjemodell"?

Hjälp en novis och sorry för fråga som inte förtjänade egen tråd.

Hur långt är ett snöre? Men ja, jag skulle tro att det går med den storleken på bil (jag hade absolut fått in det i min Volvo V40).
 
Hur flyttar man bäst en bordsskiva som är 240 x 100 cm? Borde det funka med en större bil och fällda säten, sen får den sticka ut och man sätter fast bakluckan med spännband? Eller är det bättre att spänna fast på takräcken? Man behöver inte släp va, om man ändå har tillgång till bil "större familjemodell"?

Hjälp en novis och sorry för fråga som inte förtjänade egen tråd.
Är den tung? Kan vara bra att säkra den framtill så den inte skadar de i framsätet vid en krock.
 
Besökte pappa i söndags, jag vet inte om han var medveten om att jag var där men det var nog bra ändå :heart mamma har varit där hela dagarna sedan dess förutom när hon åkt fram och tillbaka för att gå ut med sin hund. Han verkar sämre idag, personalen säger att det är svårt att veta men mamma tänker på sin egen pappa som det bara dröjde några timmar för när andningen var likadan, han hade dock ett dåligt hjärta så vi får se...
 
Är den tung? Kan vara bra att säkra den framtill så den inte skadar de i framsätet vid en krock.

Det är mer eller mindre omöjligt i den typen av bil, dvs en kör väldigt försiktigt och håller tummarna. Det enda som funkar vid sådana här vikter och storlekar är att det är helt delat, dvs lastutrymmet sitter inte ihop med kupén. Givetvis ska en säkra så gott det går men det finns begränsningar med att transportera så stora saker i en personbil.

Edit: Jag vägrar köra borrkärnslådor i ett fordon med gemensam kupé. En kollega gjorde det i en V70 och har fortfarande problem med ryggen efter att hon var tvungen att tvärnita och fick lådorna i ryggen...
 
Jag som är helt kass på bilar vet inte ens vad brorsan har för någon, men vi körde i varje fall en 2-sits soffa i den nyligen med stängd lucka 😅 Tror det är en Volvo. Annars har pappa någon större merca med takräcken.

Med tanke på årstiden hade jag helst velat ha det i kupén eller i ett täckt släp. Saker blir skitigare snabbare än en tror av vägdamm så en får lov att slå in det väldigt väl om en ska ha det på taket eller på en vagn utan kåpa.

Personligen hade jag tagit några av mina miljarder presenningar, några av mina miljoner spännband samt mitt släp men ja :D
 
Med tanke på årstiden hade jag helst velat ha det i kupén eller i ett täckt släp. Saker blir skitigare snabbare än en tror av vägdamm så en får lov att slå in det väldigt väl om en ska ha det på taket eller på en vagn utan kåpa.

Personligen hade jag tagit några av mina miljarder presenningar, några av mina miljoner spännband samt mitt släp men ja :D

Det bli nog släp :up: Pappa kunde kombinera det med lite andra saker han behövde ett släp till i veckan!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 742
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 677
Senast: Enya
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
36 677
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp