Christoph Hess- clinic

G

Gebsona

Någon som vill säga några ord om den? Jag var där själv, men jag skulle gärna vilja höra vad ni tyckte om den!

Någon som vill säga något om Pippa Funnell- clinicen också så gör gärna det!

:bow: :bump: :bow: :bump:

Det var väl på tiden att vissa fick höra att dom inte rider så bra som dom tror :devil:
Vissa fick inte ens galoppera, och Saras häst var 2 gradigt halt!! Har hon inte märkt det innan :confused:

Fio/ elak som vanligt :o

Men alla har väl sina brister iaf! även de bästa...
Tyckte clinicen var jättebra faktiskt, kul att se landslagsryttarna rida...Sofia & Linda red bäst tycker jag!

Senior landslaget var med, spetstruppen: Linda o Magnus, och sen alla i uppföljartruppen.

Det var på Flyinge, jag tyckte det var jättebra, bara grundjobb. Dessutom var Montage med :love:.

See you later bye bye then!

Hörde av några i landslagstruppen att de inte var nöjda med träningen. Totalt meningslös....

Men kontentan av det hela var väl att rida mer med benen.

Pippas clinic var toppen! samma där, rid mer med benen. Fick många bra tips !

Hallå!
Aha, det hade jag missat helt, har inte pratat med Anna på ett tag.. Vem red Anna då? :D
Vem är Montage nu då..? :confused: Jag har flyttat upp till Sthlm, har visst inte koll på nåt längre.. :smirk:

Montage är Viktoria Tevells häst. Anna red den där jag aldrig kommer ihåg vad den heter. Inte Snacke, den som ser ut som om den nästan inte galopperar när den galopperar i dressyren, eller hur man nu ska beskriva den.

Hörde av några i landslagstruppen att de inte var nöjda med träningen. Totalt meningslös....

Ja det brukar låta så när man inte hela tiden får beröm :devil:

Var någon och tittade på (eller läste om)dressyrcliniqen på Strömsholm första gången Klas Balkenhol var där och sågade i stort sett hela landslagstruppen i dressyr??

Ja iallafall ville ingen komma tillbaka förra året av någon konstig anledning :angel:

Fio/ fortfarande elak :D

:confused: Nu hänger jag inte med riktigt, vilken färg hade den då? Stor/liten? Kan lixom inte komma på någon av hennes som "inte galopperar".. :crazy:

lustigt tycker jag, att man enbart har två ryttare i spetsgruppen men de är väl ganska väl beridna bägge två eller? :confused:

Nä det tycker inte jag alls det är. det är ju bara de två som kvalat till OS och det är ju OS år i år.

Nope, Trickie va det inte (men ja, han heter så..)..det va Flugan (Flying Dutchman), en försäljningshäst..

Klaras häst, herregud är inte den såld än?? Den borde ju vara ganska attraktiv för någon annan junior även om han är lite till åren.
Ja den är inte så lättriden i dressyren och Klara är ju väldigt lång, Anna oxå så den kräver kanske en ganska stor ryttare :crazy:

så du tycker alltså att inga andra tävlingar kan eller skall räknas in under ett os-år, det finns ju fler internationella stortävlingar än själva athentävlingen...

Jag tycker clinicen var jättebra, de som inte fick galoppera kunde ju inte ens rida sina hästar på tygeln i trav... Däremot tycker jag att det var för lite rakriktning, Magnus häst gick på dubbla spår i båda varven och fick bara beröm. Saras häst var som sagts tidigare rejält halt, och Maja var inte ren bak heller... Annas häst Flugan gick mkt bra pålördagen men fick ridas fram en timme för länge pga uppskjuten lunch på själva clinicen. Lite oproffsig planering tycker jag. Men att det var meningslöst är rena skitsnacket, många behövde detta grundjobb. Kolla Paula som inte kan rida alls i vänster varv...

låter som att det måste varit en självupplyftande klinik för de som satt och tittade på, att få konstatera att dessa så kallade proffs inte är så proffsiga ;)

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 679
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
18 438
Senast: Piaff
·
Mat Jag har nyss köpt en Le Creuset-gryta och vill så gärna göra goda bröd i den! Dock är jag lite nervös då många recept vill att man ska...
Svar
15
· Visningar
592
Senast: Caoimhe
·
R
Relationer Jag skulle vilja höra lite hur andra tänker och gör osv! Men om det är en person i eran när het. Tillexempel en kompis eller nån ni...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
3 936
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar