Chipning o karens

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare murran
  • Startdatum Startdatum
M

murran

Vet någon varför det är 96 timmars karens på chipning? Det är ju inget hästen blir dopad av precis?! Jag är bara lite fundersam.

Sv: Chipning o karens

Det är helt enkelt för att det är 96 timmars karens på ALLA injektioner, oavsett vad de innehåller. Det är samma karens även om du injicerar fysiologisk koksaltlösning.

Från den som chippade hästen. Det var meningen att vi skulle kvala samma dag, men på grund av chipningen kunde vi ej detta.

Chimärkning får utföras av veterinärer och av särskilt utbildade chipmärkare - som faktiskt är godkända av jordbruksverket...
De som är godkända chipmärkare kan man hitta på svenska hästavelsförbundets hemsida www.svehast.se

Liknande trådar

Tävling Jag är lite fundersam kring vad som gäller när otillåtna/karensbelagda substanser påträffas hos en tävlande häst. Någon som vet vad som...
2
Svar
23
· Visningar
2 173
Senast: Lady_S
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Nu kommer en sån där okunnig fråga. Men vi skall iväg på kurs över dagen. Hästarna går på gräs så har inget hösilage vi kan ta av...
Svar
8
· Visningar
1 044
Senast: Pegasus63
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 472
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård