Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ang chip o pass
Tänkte bara hjälpa till att klarlägga de frågetecken jag vet om detta.
Passet är något som alla hästar måste ha enl bestämmelser från EU. Det skall enbart vara till för livsmedelshanteringen och om en häst har fått något läkemedel med livslång karens (t ec fenylbutazon) så skall detta skrivas in i passet av behandlande veterinär.
Chipmärkning krävs av vissa rasföreningar och av andra inte men när det gäller pass så krävs det chipmärkning då hästen inte är registrerad någonstans. Har man bara tillgång till ett reg nr men har slarvat bort hästens regbevis så kan man istället DNA-testa hästen. Det skall då göras av en ID-kontrollant.
Jag har welshponny och quarter själv så om någon har funderingar ang dessa raser hjälper jag gärna till med det jag vet.
FG
Foder & Strö
Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
Hästmänniskan
Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här.
Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.