Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hej! Jag och min syster funderar på att skaffa en varsin chinchilla. Vi har läst en del på internet men jag funderar på en sak. Kan man ha två st av samma kön ihop? Om inte, kan man tex kastrera hanen då så det inte blir massa ungar?
Hanar kan nog börja trilskas med varandra men honor går utmärkt att ha ihop. Jag hade en ensam hane för några år sedan men vill så gärna ha två honor! Det är underbart härliga djur .
Man kan väl nästan kastrera vad som helst () så det går nog att kastrera chinchilla-hanar också. Men bäst är ju att fråga en veterinär.
De är så mysiga! Tänk på att investera i en stor och ordentlig bur som håller länge, eftersom chillor lätt blir 20 år gamla. Fast jag gissar att ni redan läst på ordentligt!
Ju större desto bättre, helt klart . Speciellt eftersom ni ska ha två! Nästa gång jag skaffar ska jag bygga om en stor bokhylla av denna typ:
Jag vill ta bort glaset och sätta dit nät, så blir det perfekt och dessutom väldigt snyggt! Bort med botten så kan man bara dra ut första lådan när man ska göra rent!
Det är ungefär så jag har tänkt, att man köper ett skåp och byter ut glaset och trixar lite med hyllplanen Då blir det ju precis som du säger snyggt också.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.