Sv: Childeric

kl.

Älskar också Childeric :D

Tycker att den passar de allra flesta hästar, en dressyrtjej i mitt stall (för några år sedan) hade den på i stort sett alla hästar.

När jag blir rik ska jag också ha en.. ;)

Därför att det verkar väldigt omständigt och ta tid. Dessutom som sagt var inte bommen ändringsbar

En kompis hade ut en återförsäljare för Childeric och enligt henne så skulle det gå att värma om bommen på dom.
Tydligen så skulle man kunna bygga om sadeln ganska mycket med hjälp av paneler, omvärmning av bom mm.

Det är en oerhört skön och snygg sadel! men jag tycker att det finns sadlar i betydligt mindre prisklass som matchar den.. en stor del av priset är just märket :smirk: annars är det otroligt fint hantverk och läder, snygga detaljer och den är mjuk och skön.

Dock har jag aldrig hört något negativt om den och ridit ett par grr i en själv :)

Jag har en childeric och jag är jätte kräsen på sadel. Jag tror att jag har provar nästan alla och en av de få sadlsr som jag sitter naturligt bra i är Childeric. Dock kan jag tycka att den är lite hård i själva sätet. Om jag har ridit många hästar samma dag, kanjag ha lite ont i baken efteråt :)
Den passar mig med långa ben så bra. Jag har en tendens att hamna i stolsits annars, att skänkeln åker fram och jag åker bakåt...
Men jag är supernöjd. När den här har gett upp ochjag har vunnit på lotto, då blir det en ny.
:banana:

En kompis hade ut en återförsäljare för Childeric och enligt henne så skulle det gå att värma om bommen på dom.
Tydligen så skulle man kunna bygga om sadeln ganska mycket med hjälp av paneler, omvärmning av bom mm.

Jaha vart gör man det, hos återförsäljaren eller? Köpte min beg, men jag har numret till återförsäljaren.

Jag har en childeric och den passar jätte bra på min islänning nu men det är ju kul att veta att den går att ändra om hästen skulle ändra sig i ryggen.

jag har en hopp till min häst för dagen (lånad sadel)...
den är niiiice, men itne lika mjuk i sitsen som min bates... hästen ÄLSKAR DEN (tyvärr, hon kan fetglömma att få en sån dyr sadel)...

tror den är lite mer svängd än bates, sen får hennes 10cm-manke plats å kan andas till å med ;)

man sitter stadigt iaf :D

image-upload-12-708103.jpg

kan tillägga att sadeln är lite vid för henen, därav padden under! som sagt inte min sadel, men den ligger en miljon gånger bättre än min dressyr :(

Senast ändrad:

Jag har också en Luc Childeric, modell DI. Den absolut bästa sadeln man kan tänka sig. Så otroligt skön att sitta i och den ligger perfekt på de flesta hästar. Den är anpassad så att hästarna har extra stor rörelsefrihet, vilket jag tydligt märkt av på de hästar jag använt sadeln på. Alla har rört sig betydligt bättre. Dessutom har man som ryttare perfekt inverkan på sin häst. Min är måttbeställd efter min häst och även anpassad efter mina långa ben (framåtvinklade kåpor) men som sagt den har legat precis lika bra på andra hästar som ser helt olika ut i ryggen jämfört med min. Den liger verkligen helt stilla på hästarnas rygggar, ingen tendens att den skulle glida varken framåt eller bakåt, trots att jag haft stora problem med detta tidigare. Jag är supernöjd med min sadel och kan inget annat än varmt rekommendera den till alla. Själv kan jag inte tänka mig att ha något annat längre.

Liknande trådar

Utrustning Nån som kan utläsa vad siffrorna betyder ? Vilken årsmodell är denna ?? 🐵 Har lånat hem en erreplus JF med SL paneler som ligger...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Idaw83
·
Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har...
2
Svar
27
· Visningar
2 522
Senast: Elise4321
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
344
Senast: MJLee
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 444
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar