Chihuahuatråden!

Sandraaa

Trådstartare
Jag har totalt kärat ner mig i rasen! :love: Och är mkt sugen på att skaffa mig en inom den närmsta framtiden. Ni med Chihuahua, berätta om era erfarenheter av rasen och bidra med bilder vetja? :idea:

Det som är mitt stora bekymmer är att jag tyvärr inte kan skaffa mig en valp då jag inte har den tiden att vara hemma hela tiden. Jag letar därför med ljus och lykta efter en hund som redan är rumsren osv. Hade tankar på en foderhund ett tag... och har väl fortfarande. Men tanken att en dag kanske behöva lämna den ifrån mig för att den ska tbx till ägaren känns sådär.... minst sagt. Men en omplacering eller "valp som blivit kvar" i en kull vore min dröm!

Sv: Chihuahuatråden!

Fast man lämnar ju inte en ny hund hemma hur som helst första tiden i alla fall. Så oavsett om du skaffar valp eller vuxen hund bör du vara hemma med hunden första tiden för att den ska bo in sig ordentligt.

Men en foderhund behöver du ju inte lämna tillbaka mer än ett kort tag? En tik för parning o valpning + ca 8 veckor, en hane för parningar bara. Sen är den ju din på heltid :) Men de säljs ju ofta som valpar.

Vuxna omplaceringar finns det lite då och då sådana som verkar riktigt hyfsade, så en sån kan nog hitta. Lycka till!

Jag menar givetvis inte att jag ska lämna hunden själv vind för våg hela tiden. Men rent generellt kräver ju en valp mera tid... mer så jag menar!

Jag har en liten Chihuahua tik hemma som är 1 år och snart 4 månader och det är min första Chi och jag kan idag inte tänka mig en annan hund. Jag hade innan en blandras hane (schäfer/rottweiler). Och Diva som hon heter är den mest lekfulla, glada och positiva lilla hund jag träffat. Hon är inte skällig för fem öre och tar emot alla människor hon träffar med glädje. Men jag tror också mycket beror på hur man uppfostrar dom små också, jag har uppfostrat henne på samma vis som jag uppfostrade min stora.

Diva

diva.jpg

Sen nu den 11 Nov åker jag ner till England och hämtar hem min andra Chihuahua fast den här gången är det en hane med stamtavla och Champion linjer bakom sig.
Så jag säger en sak "den som säger att man inte kan köpa lycka för pengar, har aldrig ägt en Chihuahua"

Lilla "Nino"

2011-10-09191945.jpg

2011-10-09193150.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 276
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 902
Senast: geting
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
16 547
Senast: Migo
·
Övr. Hund Ni som tar med hunden på jobbet - vad jobbar ni med? Hej! Jag har planerat att skaffa hund under ett drygt år nu. Jag har erfarenhet...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 359

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka