Cyllene

Trådstartare
Visst betäckte han ca 30 ston förra året? Med andra ord måste han ha en massa små avkommor nu. Är det någon här som har sett någon?

Är lite nyfiken... :)

/C

Mest nyfiken är jag på hurvida hans veka kotor kommer att nedärvas eftersom det var anledningen till att han inte blev godkänd.
Än håller han ju och är frisk iallafall :angel:

Inte ännu va', det kommer väl till våren.. för det var väl första året han betäckte förra året??

Nej, 2003 var hans andra säsong. Jag har sett bild på föl e. Chicago Z i någon tidning någonstans, minns bara inte vilken... Det var ju Bruksprovet 2002 som han var så uppmärksammad.

//Kristin

Å vad ni rör till det för mig! Skäms Domaren som luras! ;)

Men du har ju rätt!

2002 var Chicago-röran och 2003 Maloubet!

Nu är jag säker! :cool: Tror förresten också jag sett en bild i Ridsport... Från nån fölvisning kanske?? :confused:

/C

Jag förstår inte hur man kan betäcka med en icke godkänd hingst, hur fantastisk han än är.. Det finns ju en anledning till att han inte är godkänd... :angel: och man vill ju inte avla på dåliga egenskaper. Dessutom får inte fölet gröna papper. Bara min åsikt :angel:

Han klarade inte bruksprovet på nån del, men blev godkänd på stam och hopp ändå trots att han egentligen inte borde ha blivit godkänd.

Nej nej, det vet jag. Är bara nyfiken på avkommorna... Det var ju riktiga kanonston som använde honom!

Är också nyfiken på avkommorna! :)

Dessutom, vad har hänt med Chicago Z ???? :confused:

Han är väl kvar hos N. Parmler?
Såg dem på Falsterbo i somras, och har inte hört något annat.
Vi får säkert höra mer om dem....

mvh

Vore intressant att följa avkommorna när de är 3-4 år och se om de håller!

Jag kan inte heller förstå hur man vill betäcka med en icke godkänd hingst som dessutom kostar ganska mycket för att inte vara godkänd

Det som jag funderar på är om han fortfarande används i avlen... eller hur det blev med den saken.. :)

Han godkändes inte, men det tanken var väl att de skulle försöka igen.. eller minns jag helt fel??? :confused:

Personligen tror jag att de kommer att försöka få igenom honom på prestation...
Men det kan ju ta ett par år.....
Med sista årets "schism" om brorsan, så lär väl det vara enda möjligheten.
Om man nu får vara lite elak. ;)

Det gäller att man vet vad man heter, när man skall ha igenom en hingst! :confused:
Eller andra?? :)

Jag vet inte, men det är en liten gissning!

hmm.. nu har jag nog missat något :crazy:

Vad för schism om brorsan menar du????

Blev lite nyfiken :)

Liknande trådar

Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 927
Senast: MML
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 875
Senast: starcraft
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 612
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 637
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vegansk efterrätt?
  • Sytråden del 4
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur