centrering i höjdled? (html)

psychogrrl

Trådstartare
Finns det någon kod för att ha en bild, tabell eller vad som helst centrerad i höjdled? I bredd vet jag ju, men hittar inte någon som handlar om höjdleden.

Förutsättningen är att bilden/tabellen är mindre än fönstret stort (ingen scroll alltså).

Går det i html eller är det någon annan kodning som gäller?

Jag vet inte om det funkar i alla lägen, men för text/bild i en tabellcell skriver man:
<td valign="center"> bla bla bla </td>, fast centrering i höjdled inuti celler är default, vad jag har sett i alla fall, så då behöver man bara använda valign om man inte vill centrera i höjdled.

Du vill alltså ha bilden i sidans mitt?
Det enda sättet jag känner till att åstadkomma det är att lägga objektet i fråga i en tabell:

<table width="100%" height="100%" border="0"><tr><td valign="middle">
<center>
/bilden, tabellen, texten, whatever.../
</center>
</td></tr></table>

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 476
Senast: qitis
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 403
Senast: Johanna1988
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort... 2
Svar
34
· Visningar
4 114
Senast: Sasse
·
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
675

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka