Centrerad Ridning

Juzzi

Trådstartare
Har tänkt göra slag i saken och uppfylla min dröm om att bli ridinstruktör inom centrerad ridning. Finns det någon här som gjort det och kan berätta hur det var, hur man blir det o.s.v. Har googlat och letat men hittar ingen info om det alls. Det finns massa instruktörer på olika nivåer men ingen utbildning???

Vore jättekul om någon här vet mer och vill dela med sig! :bump:

Sv: Centrerad Ridning

Bra fråga - det har jag också undrat över

Fast, efter att ha ridit för en superduktigt tränare i centrerad ridning i många år, vet jag inte om jag längre vågar ha drömmen om att bli tränare *så duktigt tror jag aldrig att jag kan bli* Men kul att höra att det finns andra som också vill satsa på denna del av ridningen!

Hoppas någon kan ge svar....

Fast, efter att ha ridit för en superduktigt tränare i centrerad ridning i många år, vet jag inte om jag längre vågar ha drömmen om att bli tränare *så duktigt tror jag aldrig att jag kan bli*

Jooodå! Kom igen nu!!! Vi kanske med gemensamma krafter kan hitta ett sätt att bryta oss in i detta hemliga sällskap!:D

*Haha*

Ja, det skulle vara nåt:laugh:

Jag ska träffa min tränare den 11e, jag kan pressa henne då om inte annat

Intressant. På vilket sätt skiljer sig denna genre från andra?

Pja du, inte alls egentligen.;) Grundprincipen är densamma som inom alla ridstilar med en ryttare som sitter på en häst och sedan ska hela ekipaget röra på sig i samförstånd, balans och harmoni. Inget nytt och revolutionerande där.

Den största skillnaden är snarare pedagogiken än ridningen. Jag tycker mig ana mer en större dragning åt den klassiska dressyren än åt den moderna. Väldigt stort fokus på kroppsmedvetenhet hos ryttaren, vilket ju ska vara en självklarhet i all ridning oavsett ridstil.

Nu så har jag varit i kontakt med Lotta Månsson som håller i trådarna vad gäller utbildningen av instruktörer, så nu vet jag vad som gäller :laugh:

Tack till er som skrivit i tråden och svarat med PM!:bow:

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 542
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 667
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 198
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 805
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv