Centraldammsugare

Sar

Trådstartare
Vi funderar på att installera centraldammsugare och vill gärna ha tips på vad man ska tänka på och om något speciellt märke rekommenderas?
Är ni nöjda ni med centraldammsugare?

Sv: Centraldammsugare

Min bror har centraldammsugare som installerades när huset byggdes nytt för några år sedan. Han är inte särskilt nöjd med den. Suget i dammsugaren är sämre än i en vanlig dammsugare. Vet ej märke dock.

Nej men usch då!:eek: Har du chansen så ta gärna reda på märke så att vi kan undvika just den centraldammsugaren!

Vi har fått en centaldammsugare i inflyttningspresent :bump: Och jag är i princip uppvuxen med centraldammsugare.

1000ggr smidigare, enklare och roligare att dammsuga :bow:

Mina föräldrar har en husky.

Min bror har centraldammsugare som installerades när huset byggdes nytt för några år sedan. Han är inte särskilt nöjd med den. Suget i dammsugaren är sämre än i en vanlig dammsugare. Vet ej märke dock.

Har han tillräckligt stort utblås? Är det motstånd i utblåset så blir också suget sämre.

Jag är supernöjd:banana:
Funkar hur bra som helst. Ända nackdelen är att den alltid ligger framme. Men det kanske en vanlig också skulle göra:D

Man har ju en del djur och barn som man måste damsuga efter ett par gånger varje dag.

Det jag gillar mest är ljudlösheten. Skönt att kunna poppa stereo utan störande brum.:bow:

Sen gillar jag att på/av knappen sitter på handtaget men det kanske den gör på vanliga också??

Jag är uppvuxen med centraldamsugare och tycker det är helt underbart! Speciellt nu när man själv har flyttat hemifrån och inte har det längre (och måste kånka runt på vanlig) så känner man hur mycket man saknar den ochhur uppskattad den var.

Vår var dock inte tystgående, utan lät som en vanlig damsugare. Man vande sig vid det också, och fick helt enkelt skruva upp stereon ännu högre :angel::p

Vi har centraldammsugare i vårat hus, kommer inte på just nu vad det är för märke ( orkar inte gå ut i garaget och kolla ;)) kan återkomma med det.

Men jag tycker inte den är alls bra, dålig sugförmåga och föser bara dammet framför.

Det enda som är bra är väl on knappen då att den sitter på röret direkt. :)

Vi har centraldammsugare i vårat hus, kommer inte på just nu vad det är för märke ( orkar inte gå ut i garaget och kolla ;)) kan återkomma med det.

Men jag tycker inte den är alls bra, dålig sugförmåga och föser bara dammet framför.

Det enda som är bra är väl on knappen då att den sitter på röret direkt. :)

Föser framför beror ju på munstycket .

Det kan man ju alltid byta .

Jag gillar Tvshop munstycket det går under allt ,suger in från alla håll , och går på alla underlag.

Vi har en nilfisk i vårat hus och det jag är jättenöjd med den, vi har den längre slangen (12meter har jag för mig) och det enda jag kan klaga på är att hundhåret fastnar uppe på munstycket när man dammsuger heltäckningsmattan och att det gärna fastnar en del i borstarna under munstycket :)

Tack alla för svaren! Det verkar vara en djungel det där med centraldammsugare....:crazy:;)

Föser framför beror ju på munstycket .

Det kan man ju alltid byta .

Jag gillar Tvshop munstycket det går under allt ,suger in från alla håll , och går på alla underlag.

kanske skall testa det då? fast jag tycker ändå det är dålig sugförmåga på den.
Eller är jag bortskämd med våran andra "vanliga" dammsugare som är bättre ;)

Vet inte vad du suger ??:p
Men till mig duger den bra till allt . Och med tvshop munstycket fastnar alla metallgrejor pga de har en magnet som tar alla sådanna grejor .Resten orkar den suga själv. Som gurkbitar , lök eller äggskal i köket tex.

Jag har ingen aning om vad det är för märke vi har.

Vi har iaf centraldamsugare, och jag älskar det. Väldigt behändigt också slipper man ju dammsugsluften som vanliga dammsugare blåser ut.

Jag hatar vanliga dammsugare, svårstyrda klumpar som blåser ut äcklig luft, låter och är otympliga att använda.

Jag är uppvuxen med centraldammsugare. Vet inte vad vi har för märke. Det är i vilket fall hur smidigt som helst. Enkelt och mycket tystare. Enda nackdelen är väl att den inte suger fullt lika bra som en vanlig dammsugare, men det duger absolut, har så många andra fördelar.

Ja och jag tror det är en sån vi fått i inflyttningspresent också men kommer inte använda den först i augusti så då kan jag skriva vad jag tycker.

Dammsög i alla fall ur bilen utan problem och den har inte blivit dammsugen på över 1 år :angel:

Liknande trådar

Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·
Juridik & Ekonomi Hej på er! Jag undrar om ni kunde hjälpa mig angående vilket mobilabonnemang som är mest prisvärd och fungerar bra? I dagsläget har...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 041
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 241
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2