landsbygdsbo
Trådstartare
Sv: central beslutat vargavskjutning
jag varken kan eller vill försvara lagbrott.
det ändrar inte det faktum att det alltid är den gripne som sätter nivån på legal våldsanvändning vid gripande, alltid!!!
det är fullt förståeligt att ex en polismördare behandlas betydligt hårdare än en checkbedragare vid gripandet. Förståeligt men inte lagligt.
Gör bedragaren sedan våldsamt motstånd så åker han naturligtvis på däng i samband med det..lagligt
ps tråden var visst "varför ökar anmälningarna om våldtäkt....
Vad lagen säger är en sak och vad folk verkligen gör är en helt annan. Lagen styr vad man får göra, varken buset (som du menar) eller medborgaren/vakten/polisen.
PS. Det där med att du själv är ansvarig för dina handlingar kan du läsa lite överallt, det är varken nytt eller unikt på något vis utan snarare lite klyschigt, så nej ingen kred till dig och jag har inte ens läst diskussionen du syftar på...
jag varken kan eller vill försvara lagbrott.
det ändrar inte det faktum att det alltid är den gripne som sätter nivån på legal våldsanvändning vid gripande, alltid!!!
det är fullt förståeligt att ex en polismördare behandlas betydligt hårdare än en checkbedragare vid gripandet. Förståeligt men inte lagligt.
Gör bedragaren sedan våldsamt motstånd så åker han naturligtvis på däng i samband med det..lagligt
ps tråden var visst "varför ökar anmälningarna om våldtäkt....
Senast ändrad: