central beslutat vargavskjutning

Sv: central beslutat vargavskjutning

Han blir inte fälld då besiktningsmanen som var dit var övertygad om att det var 28 som gällde då jägaren kunde stärka sin utsaga med hundpejlen Han är helt fri från misstanke om jaktbrott.Men det blir nog värre med vargkramarmaffian
Den finns ju inte, är bara ett påhitt enligt initierade källor.

Men jag skulle nog skaffa en eller två viltkameror kopplade till nallen och ha "bettan" apterad o klar;)

det var ju därför jag skrev:
liksom så många kvinnor som anmäld misshandel eller våldtäkt har erfarit har ovanstående bara resulterat i
http://www.dt.se/nyheter/falun/1.588...ack-mot-jagare
:D

Unken jämförelse. Det är inte särskilt vanligt att misshandels- eller våldtäktsutredningar läggs ner om det finns vittnen, teknisk bevisning och kameraövervakning. Förutsatt naturligtvis att det inträffat något brott, vilket ju onekligen verkar vara en smula tveksamt i just det här fallet.

Det är ju bara att se här i forumet vilken sida som framför flest anklagelser o hot

Nu tänker du lite fel, du kan inte klumpa olika användares åsikter till en så det blir en sida-håll isär och nyansera- vad gäller hot så finns här bara en som ständigt tjatar om Bettan och hennes möjligheter, klar att använda etc etc.:meh:

Nu tänker du lite fel, du kan inte klumpa olika användares åsikter till en så det blir en sida-håll isär och nyansera- vad gäller hot så finns här bara en som ständigt tjatar om Bettan och hennes möjligheter, klar att använda etc etc.:meh:

Om man skulle ta sig tid att räkna inlägg där meningsmotståndare idiotförklaras vad det gäller vargfrågan så tror jag tom du kommer fram till att de som är positiva till en reglerad jakt och ett varg-
antal på under 400 är i minoritet vad det gäller verbal smutskastning.

och vad det gäller "Bettan" så har jag rätt att skydda både djur och föremål från skadegörare, det gäller såväl två o fyrbenta grisar:D

bettan är med inte för att angripa med utan för att skydda från individer som inte visar några hänsyn till vare sig liv eller egendom, hänvisar till de söndersågade stegarna till jakttornen

Unken jämförelse. Det är inte särskilt vanligt att misshandels- eller våldtäktsutredningar läggs ner om det finns vittnen, teknisk bevisning och kameraövervakning. Förutsatt naturligtvis att det inträffat något brott, vilket ju onekligen verkar vara en smula tveksamt i just det här fallet.

Nu har jag ju inte siffrorna i huvudet, men jag har för mig att en stor majoritet av just dessa anmälningar gällande kvinnofrid läggs ner.

och vid tidigare diskussioner gällande just det har jag framfört samma åsikter som du gör i det här fallet. och fått mycket kritik för det

men de funkar göörbra..har en i segelbåten som tjuvlarm.
vi tog en snorunge för 3 veckor sedan som var nere i ruffen o rotade.

Den slände vi i sjön,.. och tog upp innan polisen kom och hämtade honom.
ps det var 8 grader i vattnet:D:D:D

polisen fick ett stycke byggplast som kräket fick sitta på....

*Kr*
more more more
thpopcorn.gif

Om man skulle ta sig tid att räkna inlägg där meningsmotståndare idiotförklaras vad det gäller vargfrågan så tror jag tom du kommer fram till att de som är positiva till en reglerad jakt och ett varg-
antal på under 400 är i minoritet vad det gäller verbal smutskastning.

och vad det gäller "Bettan" så har jag rätt att skydda både djur och föremål från skadegörare, det gäller såväl två o fyrbenta grisar:D

bettan är med inte för att angripa med utan för att skydda från individer som inte visar några hänsyn till vare sig liv eller egendom, hänvisar till de söndersågade stegarna till jakttornen

För mig verkar det som om de flesta är lika goa, det beror lite på diskussion och forum vem som är värst och även vem som bedömer vad som är smutskastning. Det är väldigt subjektivt vem man anser smutskasta. Rätt vanligt är att man anser att de med annan mening är värst, det kan vara orsaken till att du tycker att du och dina meningsfränder är mer städade.

Nu har jag ju inte siffrorna i huvudet, men jag har för mig att en stor majoritet av just dessa anmälningar gällande kvinnofrid läggs ner.

och vid tidigare diskussioner gällande just det har jag framfört samma åsikter som du gör i det här fallet. och fått mycket kritik för det

Det kan tänkas att det beror på bristen på vittnen och att ord står mot ord.

För mig verkar det som om de flesta är lika goa, det beror lite på diskussion och forum vem som är värst och även vem som bedömer vad som är smutskastning. Det är väldigt subjektivt vem man anser smutskasta. Rätt vanligt är att man anser att de med annan mening är värst, det kan vara orsaken till att du tycker att du och dina meningsfränder är mer städade.
Mina meningfränder dvs de vars åsikter jag delar finner du ju bla i utförarna av den statliga utredning som nyligen presenterades.
Och så vitt jag kan se så har dessa ju varit någorlunda sakliga;)

Att försöka para ihop mig med drägg som kör ihjäl vargar på isen eller medvetet bukskjuter vargar är väl ungefär som att para ihop dig med den här skatan
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.2153027-vargvan-domd-for-dodshot
:sneaky:

men de funkar göörbra..har en i segelbåten som tjuvlarm.
vi tog en snorunge för 3 veckor sedan som var nere i ruffen o rotade.

Den slände vi i sjön,.. och tog upp innan polisen kom och hämtade honom.
ps det var 8 grader i vattnet:D:D:D

polisen fick ett stycke byggplast som kräket fick sitta på....

Tur för er att ni inte hade vittnen, det skulle kunnat rubriceras som mordförsök eller i vart fall (grov)misshandel/dråpförsök.

Senast ändrad:

Tur för er att ni inte hade vittnen, det skulle kunnat rubriceras som mordförsök.

Nja de var enklare än så, han försökte smita från båten. Jag kom ombord från fören gick på babordssidan mot sittbrunn, ha drog framåt på styrbordssidan och jag bjöd på en "vinge" vilket resulterade i att han snubblade och hamnade i drickat. Med hjälp av en båtshake fick jag och båtgrannen (grannsamverkan mot brott;)) upp honom.

Han hade ju inte i båten att göra så orren hade han förtjänat, det var ett helt lagligt försök att stoppa ett kräk till inbrottstjuv

till detta;
bestämmelsen följer att, om den som har begått brott, på vilket fängelse kan följa, påträffas på bar gärning eller flyende fot, får han gripas av envar. Den gripne ska skyndsamt överlämnas till närmaste polisman.

motsätter sig personen gripandet har man rätt att med våld stoppa honom.

Senast ändrad:

Det finns en stor skillnad du glömmer bort. Vid den typen av brott du försöker jämföra med är oftast den misstänkta gärningsmannen känd, och då är det åklagaren som leder förundersökningen. Finns det vittnen och teknisk bevisning som inte motsäger det brottsoffret säger(vilket det ju faktiskt gör i detta fall) finns det sällan anledning för åklagaren att inte åtala. Det är svårare om ord står mot ord och då är det sant att det händer att åklagaren väljer att lägga ner förundersökningen.

Eftersom det i det fall vi diskuterar inte ens finns någon person som kan misstänkas för brottet är det polisen som skött förundersökningen och också beslutat att lägga ner den. De ser ingen anledning att fortsätta den eftersom de inte ens är säkra på att något brott begåtts.

Du jämför alltså äpplen och päron.

Det finns en stor skillnad du glömmer bort. Vid den typen av brott du försöker jämföra med är oftast den misstänkta gärningsmannen känd, och då är det åklagaren som leder förundersökningen. Finns det vittnen och teknisk bevisning som inte motsäger det brottsoffret säger(vilket det ju faktiskt gör i detta fall) finns det sällan anledning för åklagaren att inte åtala. Det är svårare om ord står mot ord och då är det sant att det händer att åklagaren väljer att lägga ner förundersökningen.

Eftersom det i det fall vi diskuterar inte ens finns någon person som kan misstänkas för brottet är det polisen som skött förundersökningen och också beslutat att lägga ner den. De ser ingen anledning att fortsätta den eftersom de inte ens är säkra på att något brott begåtts.

Du jämför alltså äpplen och päron.

Regel nr ett i all västlig rättskipning är att skuld måste bevisas, inte att oskuld ska bevisas.
Därför läggs så många anmälningar ner. Det presenterade materialet räcker inte, duger inte till att väcka åtal.

En åklagare begår i praktiken ett tjänstefel om han väcker åtal i ett fall där chansen att vinna är minimal såvida inte utfallet har ett rättsligt värde som prejudikat.

Tur för er att ni inte hade vittnen, det skulle kunnat rubriceras som mordförsök eller i vart fall (grov)misshandel/dråpförsök.

Jag tror att det är meningen att vi skall imponeras över vilken tuffing vi har på forumet. Se så macho jag är. Jag tycker mest det lämnar en otrevlig eftersmak.

Inte mycket bevänt med respekten för demokratiskt stiftade lagar och regler i alla fall. Om det här nu ens hänt.

Liknande trådar

M
Övr. Hund Läs! (Detta är hämtat från Canis.se) Vem är chefen? Text: Randi Helene Tillung Sammanfattning Länge har det varit...
Svar
2
· Visningar
1 279
Senast: millansnillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama