central beslutat vargavskjutning

Sv: central beslutat vargavskjutning

Och jag använde jasså i just den mening som står i lexikonet.

Icke befintliga kommentarer är just icke befintliga, och då får man finna sig i att inte veta vad folk egentligen menar. Vi kom därför kom vi fram till, egentligen jag men eftersom du inkluderar mig i vad du kommer fram till så vill jag inte vara oartig så jag gör det samma, att du felaktigt tror att folk håller med dig då de tröttnar på att kommentera. Det är förmodligen anledningen att du jämnt och ständigt tjatar om att folk håller med dig och vad "vi" kommit fram till tidigare. I den här diskussionen visas det med all tydlighet att du är fast besluten att få rätt ( att folk tröttnar), den sekund jag inte orkar kommentera något så håller jag ju i dina ögon med.

Och jag använde jasså i just den mening som står i lexikonet.

Icke befintliga kommentarer är just icke befintliga, och då får man finna sig i att inte veta vad folk egentligen menar. Vi kom därför kom vi fram till, egentligen jag men eftersom du inkluderar mig i vad du kommer fram till så vill jag inte vara oartig så jag gör det samma, att du felaktigt tror att folk håller med dig då de tröttnar på att kommentera. Det är förmodligen anledningen att du jämnt och ständigt tjatar om att folk håller med dig och vad "vi" kommit fram till tidigare. I den här diskussionen visas det med all tydlighet att du är fast besluten att få rätt ( att folk tröttnar), den sekund jag inte orkar kommentera något så håller jag ju i dina ögon med.

Du säger det ja, men jag orkar inte påvisa enkla fakta längre.
Läs själv i ett synonymlexikon.

Jag är fast besluten att få rätt när fakta talar för det.

I vargfrågan är det åsikter som står mot varandra, det kan o ska diskuteras
I frågan om ordet " jasså" är det dina åsikter som står mot de fakta man kan läsa sig till i ett lexikon.....
Det är en avgörande skillnad där.;)

Suck, jag menar det står i en ordbok när jag skriver jasså. Vad är ditt problem egentligen?

Rättelse, det föll bort ett ord "Suck, jag menar det det står i en ordbok när jag skriver jasså. Vad är ditt problem egentligen?"

Rättelse, det föll bort ett ord "Suck, jag menar det det står i en ordbok när jag skriver jasså. Vad är ditt problem egentligen?"

det ,, ändrar knappast förutsättningarna för mitt svar, så det står kvar

hur ska det kunna stå i en ordbok när du använder ordet.
vad som däremot står att utläsa, är ordets betydelse

*KL*

Ett ord betyder vad det betyder, det är väl alla överens om. Däremot betyder inte frånvaro av motargument att man håller med om något, då skulle idioter som skriker högst per automatik alltid vinna på walk over.

devhumor.com_arguing_with_retards.jpg

För övrigt är det här väldigt intressant - rovdjursangreppen på tamdjur i Dalarna har minskat trots att antalet får i länet har ökat stort: http://www.dt.se/nyheter/dalarna/1.6428181-tusentals-fler-dalafar-trots-varg

*KL*

Ett ord betyder vad det betyder, det är väl alla överens om. Däremot betyder inte frånvaro av motargument att man håller med om något, då skulle idioter som skriker högst per automatik alltid vinna på walk over.

För övrigt är det här väldigt intressant - rovdjursangreppen på tamdjur i Dalarna har minskat trots att antalet får i länet har ökat stort: http://www.dt.se/nyheter/dalarna/1.6428181-tusentals-fler-dalafar-trots-varg

din amatör-pyskologiska bild lämnar jag därhän. överlåter dylika uttalanden till dem det passar
Vad det gäller sakliga fakta, så kan ju var och en slå upp ordet i ett lexikon och övertyga sig själv om dess betydelse
vad det gäller fårangrepp i "gamla" vargrevir så har man anpassat sig + att det skjuts en del varg som angriper tamdjur. allt detta påverkar

Senast ändrad:

det ,, ändrar knappast förutsättningarna för mitt svar, så det står kvar

hur ska det kunna stå i en ordbok när du använder ordet.
vad som däremot står att utläsa, är ordets betydelse

Ordet jasså med tillhörande definition står i ordböcker oavsett om jag använder det eller inte. Vill du veta vad jag menade med ordet i inlägg där jag använder just det ordet så är det bara att slå upp det. Vad är ditt problem? Är det så svårt att förstå att man menar det man skriver och inget annat? Inlägget var för sjutton på 5 bokstäver. Hur svårt kan det vara?

Senast ändrad:

*KL*

Det blir smått absurt, man diskuterar något med en person och så dör man knall och fall och genom sitt frånfälle så har man givit den andra debattören rätt. Det innebär också att lbb kommer att trotsa döden, ingen sådan ovässentlighet kommer att få stå ivägen för att han ska bevisa att han har rätt.

:) Helt rätt, att jag inte haft tid o energi att käfta med stollen alt varghataren betyder inte att jag på något sätt accepterat hans konstiga tankar.
PL

vad det gäller fårangrepp i "gamla" vargrevir så har man anpassat sig + att det skjuts en del varg som angriper tamdjur. allt detta påverkar

Men du har ju envetet hävdat tvärtom- med några andra. Att det inte anpassas utan att människor slutar ha djur och att människor inte vågar skjuta varg.

Hur ska du ha det?:sneaky:

Och vad är problemet om det nu anpassas så bra där det finns vargrevir?

Tack Dentaku.

Ordet jasså med tillhörande definition står i ordböcker oavsett om jag använder det eller inte. Vill du veta vad jag menade med ordet i inlägg där jag använder just det ordet så är det bara att slå upp det. Vad är ditt problem? Är det så svårt att förstå att man menar det man skriver och inget annat? Inlägget var för sjutton på 5 bokstäver. Hur svårt kan det vara?
Det är just det, oavsett hur du använder det eller inte, så står betydelsen i lexikonet...:D

Men du har ju envetet hävdat tvärtom- med några andra. Att det inte anpassas utan att människor slutar ha djur och att människor inte vågar skjuta varg.

Hur ska du ha det?:sneaky:

Och vad är problemet om det nu anpassas så bra där det finns vargrevir?

Tack Dentaku.

Var skriver jag att inte människor vågar skjuta varg, den senaste tiden slår väl alla rekord vad det gäller skjutna vargar, skjutna i samband med skyddande av tamdjur...det är tom därför ngr spelivinkat tom vill förbjuda löshundsjakten.

https://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=201263778595926654019.0004e3ff7eb355f805f38&ie=UTF8&t=m&ll=59.866883,15.820313&spn=9.951712,15.336914&z=5&source=embed

Tror det är över 200 tamdjur rivna hittills bara i år exklusive hundar o renar
och att folk skulle vara rädda att skjuta varg..det talar väl de 9 skjutna vargarna sedan 1/2 skiftet sitt tydliga språk emot

Senast ändrad:

Det är just det, oavsett hur du använder det eller inte, så står betydelsen i lexikonet...:D

Har polletten trillat ner nu, efter 30 inlägg eller så, att jag menade jasså och inget annat? Så vi kan lämna denna fullkomligt absurda analys av jasså och du äntligen kan klara av att förstå mitt inlägg på fem bokstäver utan vidare analys?

Har polletten trillat ner nu, efter 30 inlägg eller så, att jag menade jasså och inget annat? Så vi kan lämna denna fullkomligt absurda analys av jasså och du äntligen kan klara av att förstå mitt inlägg på fem bokstäver utan vidare analys?

Läs min text : Det är just det, oavsett hur du använder det eller inte, så står betydelsen i lexikonet...:D

*KL*

devhumor.com_arguing_with_retards.jpg

Man kan ju undra var en människa står politiskt som jämför en förståndshandikappad med en duva.

Bilden uttrycker ett förakt för en politiskt och samhälleligt mycket svag grupp som inte har förmågan att svara upp på en dylik föraktfull handling.

Blir nästa steg att placera in människor som lider av olika bokstavskombinationer, eller grava depressioner i samband med utbrändhet i samma stia?

Det var vad jag skulle ha frågat dig direkt.

Hela bilden har en air från det unkna trettiotalet. Då en hittade en liten människa på en massa konstigt och andra stod bredvid och ropade -fantastiskt!

Läs min text : Det är just det, oavsett hur du använder det eller inte, så står betydelsen i lexikonet...:D

Så du har fortfarande problem med mitt långa och komplicerade inlägg "jasså". Jajaj, jag lämnar dig i din okunnighet då, vi lär inte komma längre om det inte räcker att upplysa dig om att du bara behöver slå upp betydelsen av ordet för att få reda på vad jag vill säga så lär du ändå aldrig begripa det.

Jag menade alltså "jasså", varken mer eller mindre, hur svårt kan det vara?

Liknande trådar

M
Övr. Hund Läs! (Detta är hämtat från Canis.se) Vem är chefen? Text: Randi Helene Tillung Sammanfattning Länge har det varit...
Svar
2
· Visningar
1 280
Senast: millansnillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022