central beslutat vargavskjutning

Sv: central beslutat vargavskjutning

Du skriver att vargen inte spelar med i de regler vi människor gett den eller hur?

Varför är då älgar, rådjur och andra djur inte lika uppe på tapeten som vargen är? Älgen är ju inte heller direkt bra på att spela dessa regler som sätts upp för den. Bilar demoleras och människor dör, staket rivs av älgar (vi har fått staket rivna ett antal gånger, el tråd är dyrt). Det måste också kostar mycket pengar.

Räven är ju en bra jägare den också. Smart som attan och dessutom bärare av en sjukdom som inte är rolig att få på sina tamdjur.

Om du läser så skriver jag att vargen spelar just på de regler vi förser den med.

Älgen spelar exakt på de regler som vi förser den med. Förra älgexplosionen kom efter det att trakthyggesbruket satts i system och lövbekämningskemikalien hormoslyr förbjudits. Hyggena exploderade i foder och älgarnas antal ökade våldsamt.

När vi rör om i naturen så gynnas vissa arter, andra förlorar.
För vargens del finns egentligen bara en aktiv predator idag och det är våra bilar, därför har vargstammen ökat exceptionellt de senaste 20 åren. Vi har satt spelreglerna och tillåtit det.

Senast ändrad:

Det rör dig inte ryggen? Du visar det på ett konstigt vis, det som inte rör mig ryggen besvärar jag mig inte att kommentera. Du visar det genom att försöka övertyga oss om att du inte alls skrivit det du skrivit och absolut inte är varghatare. Jag undrar just hur du beter dig om något berör dig? Reaktionen där måste minst sätta igång jordskred i så fall...

Vad som rör mig i ryggen är att vissa för fram åsikter som fakta och dessutom felaktiga sådana.

Att folk frångår att diskutera sakfrågan och istället väljer att diskutera allt möjligt annat såsom motståndarnas känslor,mentala kapacitet är ett tydligt tecken för att deras argument inte ens håller i deras egna ögon så varför skulle det faktumet röra mig i ryggen?:D

Ps om du nu är så bombsäker på att jag skrivit det jag hävdar att jag inte gjort, varför visar du inte din källa..om det nu inte är i din egen fantasi

Senast ändrad:

Om du läser så skriver jag att vargen spelar just på de regler vi förser den med.

Älgen spelar exakt på de regler som vi förser den med. Förra älgexplosionen kom efter det att trakthyggesbruket satts i system och lövbekämningskemikalien hormoslyr förbjudits. Hyggena exploderade i foder och älgarnas antal ökade våldsamt.

När vi rör om i naturen så gynnas vissa arter, andra förlorar.
För vargens del finns egentligen bara en aktiv predator idag och det är våra bilar, därför har vargstammen ökat exceptionellt de senaste 20 åren. Vi har satt spelreglerna och tillåtit det.

Jag är expert på att vända på meningar och ord. Kan vara pga min enorma koncentration och skrivsvårigheter så jag ber om ursäkt och ska försöka få ihop meningar, ord och bokstäver bättre nästa gång. Det är därför jag är bättre på att diskutera med människor jag träffar irl än på forum ;)

Men fortfarande, varför bråkas det om vargen när andra djur kostar och skadar?

Att folk frångår att diskutera sakfrågan och istället väljer att diskutera allt möjligt annat såsom motståndarnas känslor,mentala kapacitet är ett tydligt tecken för att deras argument inte ens håller i deras egna ögon så varför skulle det faktumet röra mig i ryggen?:D

Så du talar om dig själv i tredje person, ingen här är väl bättre än du på att smäda människor på detta vis och ingen än du är sämre på att hålla dig till sakfrågan. Har spegeln åkt fram?

Så du talar om dig själv i tredje person, ingen här är väl bättre än du på att smäda människor på detta vis och ingen än du är sämre på att hålla dig till sakfrågan. Har spegeln åkt fram?

:D Jag har inte börjat smäda någon, väl anpassat mig till den nivå någon har valt..

Men varför plockar du inte fram bevisen som bevisar att jag snackar skit då?

Har jag skrivit dem här på forumet så finns de ju...eller finns de bara i din fantasi:D:D

Jag är expert på att vända på meningar och ord. Kan vara pga min enorma koncentration och skrivsvårigheter så jag ber om ursäkt och ska försöka få ihop meningar, ord och bokstäver bättre nästa gång. Det är därför jag är bättre på att diskutera med människor jag träffar irl än på forum ;)

Men fortfarande, varför bråkas det om vargen när andra djur kostar och skadar?

Om du tittat exempelvis på älgen så visst bråkas det. Man diskuterar på allvar hur många miljarder i utebliven skogstillväxt en stark älgstam kostar.

Ett problem därvidlag är att de flesta skogsägarna/skogsförvaltare även är jägare och sitter på 2 stolar.

Vargen är ett hot mot djurhållningen pga av de emens höjda hägnkostnader det skulle förorsaka + att jakten drabbas, en jakt som stöds av merparten av skogsägarna/förvaltarna.
En stark vargstam riskerar att omöjliggöra den normala jaktformen med drivande / ställande hundar som är så vanlig i Sverige.

Till vargens fördel kommer ju att det på sikt skulle öka tillväxten i skogen dvs skogen skulle kunna bidra med mer till BNP.

I din fantasi möjligen.

Att du inte är överens med mig vilken politik vi ska föra, vilka villkor våra vargar och deras grannar ska leva under är nog tämligen klart.

Men i min fantasi hittar du inte de citat du letar efter,,inte i gamla buke heller så du får nog återvända till din egen fantasi

Sorry, jag
upp tidigt i morgon.

Ryggan är laddad
kikare, radio är klara, studsaren är klar den med. Det ska jagas gris så gamla "Bettan" får nog visa vad hon går för. 9.3 x 62. Den gamla "jägmästarkalibern"
godnatt:)

Hittade min favorit ölkorv på Ica. Vildsvinsölkorv. Det finns ingen ölkorv som slår den! :D

Hittade min favorit ölkorv på Ica. Vildsvinsölkorv. Det finns ingen ölkorv som slår den! :D

två röda* blev det, så lite julkorv ska det nog bli, ska få ett negativt från trikin-provet först

*röd gris inte utfärgad ung gris, de är lite rödaktiga i raggen .

Och ändå läser du in en massa annat....

jag läser in att du förstått och att du inte kommer med motargument så...;)

vad menar du med ditt "jasså" då ?
I alla fall inget man kan läsa ut från ordet, man måste besitta din fantasi för klura ut det

Senast ändrad:

Jag menar just jasså, inget annat. Jag har redan kommit med mina åsikter, och orkar inte upprepa dem igen.

Jag menar just jasså, inget annat. Jag har redan kommit med mina åsikter, och orkar inte upprepa dem igen.

Om jag nu skriver "jasså"
Så betyder det, helt enligt synonymlexikon, jag förstår. samt eftersom jag inte argumenterar emot dig i det du skriver här ovan så håller jag med dig.

Jasså!:D:D:D

Så alla som inte gitter argumentera mot dig håller med? Då förstår jag alla dina "det har vi kommit överens om" du tjatar till folk inte gitter svara och så tror du att du därmed fått medhåll.

Nej när jag skriver jasså så menar jag det och inget annat. Inget medhåll utan mer av ett mer ironsikt, jasså tycker du så...

Senast ändrad:

Så alla som inte gitter argumentera mot dig håller med? Då förstår jag alla dina "det har vi kommit överens om" du tjatar till folk inte gitter svara och så tror du att du därmed fått medhåll.

Nej när jag skriver jasså så menar jag det och inget annat. Inget medhåll utan mer av ett mer ironsikt, jasså tycker du så...
Sorry, tillbaka till ordningen, just nu diskuterar vi bara ordet "JASSÅ;S" betydelse och ordförståelse.
Jag tolkade det efter synonymlexikonets och du efter din egen fantasi varför jag förståeligt nog inte tolkade det som du gör.;)

Liknande trådar

M
Övr. Hund Läs! (Detta är hämtat från Canis.se) Vem är chefen? Text: Randi Helene Tillung Sammanfattning Länge har det varit...
Svar
2
· Visningar
1 280
Senast: millansnillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama