Cellprovstagning

Enfundering

Trådstartare
Hej!

Nu är det så att jag har fått ett brev hemskickat där jag ska på cellprovstagning. Grejen är den att jag har ett rätt pinsamt problem. Därav anonym användare.

Jag är, som ni säkert förstår i den åldern då man ska göra sitt första cellprov. Jag har aldrig varit hos gyn tidigare och till råge på allt är jag oskuld. Säkert den enda i min ålder. De gånger jag har försökt mig på att prova tampong har jag givit upp. Det är stop, det går inte. Jag tror jag är missbildad, för jag får knappt ens upp ett finger... Det är liksom där kruxet är. Jag vet inte hur jag ska göra. Det här är ett enormt jobbigt problem för mig och jag skäms verkligen. Jag är totalt livrädd. Provet är väl frivilligt av vad jag förstått, men självklart är det bra att göra det. Jag vill absolut göra provet för att veta om det finns cellförändringar.

Min undran är, hur i h*lvete ska jag göra?
Jag ska självklart prata med gyn om detta, men det känns så främmande.

Snälla hjälp!
 
Sv: Cellprovstagning

Det är inga problem. Gå dit, låt dem titta, och är det något problem kommer du få hjälp.
Det kan finnas hundra orsaker till att det inte går.
Mitt amatörmässiga tips är att du skaffar en liten snäll dildo och glidmedel.
 
Sv: Cellprovstagning

Precis som Hyacinth säger; Det finns inga problem.

Om du är orolig för att det är något fel på dig så är det ju ett utmärkt tillfälle att ta reda på det tillsammans med ett proffs :idea:
Säg att det är första gången, de är jättesnälla och vana vid precis allt.
 
Sv: Cellprovstagning

Underbara fina Buke, TACK för era svar. Jag har tänkt skaffa en dildo, en liten en. Men bara det känns jobbigt. Jag känner mig så annorlunda. Vuxen kvinna som aldrig haft sex eller liknande. Men precis som ni säger är det ju annars ett bra tillfälle att faktiskt förklara läget. Och som ni också säger så är dom nog säkert vana vid alla typer av problem.

Åter igen, TACK!
 
Sv: Cellprovstagning

Du är inte ett dugg udda med att vara vuxen oskuld. De är fler än man tror.


Internetshoppa, så slipper du överdisk-grejen.
 
Sv: Cellprovstagning

Du behöver inte känna dig konstig eller märklig alls! Jag är 27 och icke-oskuld men kan ändå inte få in en tampong. Tror inte att det är nåt fysiskt fel, bara att vi inte fått in knixen än liksom :) Fingrar kunde jag inte alls få in innan jag haft sex men allt ordnar liksom upp sig.

Summa summarum: Gå till gyn du och be dem kika och prata med dem, det går säkert urfint! De är vana vid allt. Och sen, om du fortfarande vill ha en, så beställer du en mindre dildo på nätet och testar dig fram. Och behöver du tips för det - starta en tråd på Buke så får du hjälp :)
 
Sv: Cellprovstagning

Det är så ledsamt att så många känner oro kring att vara oskuld, vi har alla varit där och känt detsamma. Vad gäller cellprov så tycker jag du skall gå oavsett vad, blir man kollad så kan man lösa och upptäcka ev problem inför framtiden.De på gyn är vana och proffsiga! Det är ingen där som roar sig över om man haft sex eller inte, de är otroligt enkla att kommunicera med trots att det kan kännas pinsamt eller jobbigt att fråga. Lovar dig att du varken är den första eller sista oskulden! :)
 
Sv: Cellprovstagning

Fröken_Skåne;16041421[B skrev:
]Det är så ledsamt att så många känner oro kring att vara oskuld, vi har alla varit där och känt detsamma.[/B] Vad gäller cellprov så tycker jag du skall gå oavsett vad, blir man kollad så kan man lösa och upptäcka ev problem inför framtiden.De på gyn är vana och proffsiga! Det är ingen där som roar sig över om man haft sex eller inte, de är otroligt enkla att kommunicera med trots att det kan kännas pinsamt eller jobbigt att fråga. Lovar dig att du varken är den första eller sista oskulden! :)

Det fetade. Ju mer jag pratar med olika människor inser jag att det spelar ingen roll - man kan vara 12, 15, 25 och oroa sig för att vara för tidig, för sen, för "fel". Det är lite som med kroppen, antingen för smal eller för tjock och ingen verkar vara nöjd. Trots att "allt" är normalt.

/ Lillagoajag, som har spenderat säkert 1/3 av sitt liv med att oroa sig över detta, och sen var det inte så jävla speciellt i alla fall :p
 
Sv: Cellprovstagning

.. håller med om det andra har skrivit, men en litet påpekande ....
Jag har tagit cellprover många gånger, men alltid blivit kallat till en barnmorskemottagning - iregel på en vårdcentral ...Den du kan räkna med att möta är med andra ord en barnmorska ( = vidareutbildad sjuksköterska ) och ingen gynekolog, dvs läkare.
 
Sv: Cellprovstagning

Andra har gett bra svar angående cellprovet och jag håller med i det dom skriver.

Sedan att du är oskuld är inget konstigt alls :)
Det finns många som är lite äldre som är oskulder.
Tex har jag varit med en kille som jag var hans första och han var 22 år gammal då. Så det finns både killar och tjejer som är oskulder lite längre än andra.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 183
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 353
Senast: Dopy
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 184
Senast: Meggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp