hej jag har haft cellförändringar i några år nu men då jag varit under 27 skulle jag avvakta för dom ej vill behandla kvinnor under 27. Har hela tiden fått höra att jag inte ska oroa mig och att det är vanligt med cellförändringar att det oftast läker ut av sig själv. Sagt och gjort jag har inte tänkt så mycket på de förrän jag loggade in på 1177 och läste min journal!
Det här skrevs för mindre än en månad s
Det här skrevs för mindre än en månad s
Svar på uppföljande VS visar misstänkt höggradig skivepitellession/ASC-H samt HPV 16, HPV 18 och annan högrisk HPV. | |
Idag var jag och gjorde kolposkopi, hon knipsade mig flera gånger, vävnadsprov. Hon skulle skicka iväg de lite akut. Skulle vänta 2-3 veckor på svar nu. under alla undersökningar jag gjort sista 2,5 åren har jag knappt fått höra något, bara att jag har cellförändringar och hpv virus som oftast läker ut av sig själv. Varför har jag inte fått höra att det handlar om svåra cellförändringar? borde jag vara orolig? Inte oroa mig? Vet varken in eller ut. Beroende på svaret efter undersökningen idag så behöver jag evt. ta bort en bit av min livmodertapp sa hon sen fick jag gå hem.. Någon som varit med om något liknande eller är i samma sits nu? Är jag nära en cancerdiagnos nu? sen åkte min kopparspiral ut idag under undersökningen, är de vanligt? Eller något jag behöver oroa mig ännu mer för? |