Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag söker också en förädlare och jag är också lite rädd för att det ligger endel grovt bakom honom. Tänk om det slår igenom med mitt lite gammaldags stoFast enligt själva så har han gett ädelt tillsammmans med de ofta ganska grova belgiska märrarna. Lena har tydligen varit nere i Belgien och dömt vid fölmönstringarna och sett en hel del föl efter honom. Så det låter ju possitivt!
Jag såg Cartier på hingsttåget i Strömsholm, SÅ häftig!
Otrolig utstrålning, super galopp och så spänstig och mjuk. Såg mkt känslig och ridbar ut.
Funderar skarpt på honom, men hur ser det ut som ligger bakom, jag söker nämligen en förädlare?
Det vore ju intressant att se lite avkommor efter honom och Jaguar Mail.Ngn som fixar detta?
Cartier ny Contendro? Den senares möderne är svårslaget,men vad har Cartiers möderne lämnat,ngn som vet?Nu pratar vi mor-inte "mödernelinje".
barb
Här kommer en länk angående Cartiers godkända halvbror Senna Z, som jag läste har exporterats till USA som hopphäst och alltså inte längre verkar i aveln.
http://www.sportpferde.biz/hengstregister/einzel.php?sid=&ppid=1772&ddd=1&lang=ger
Annars hittar jag inget om Cartiers mormor Westion, men mormors mor har lämnat två avkommor som tävlat internationell hoppning; Landwind och Larry La Roque.
Colani (halvbror till Cartier) vann unghäst VM 1998.
Så visst måste man väl säga att Cartiers möderne är rätt okej?
Tack! Ja, flamländska/holländska är inget problem för mig eftersom min man är holländare och jag också pratar holländska. Men tyskan kan jag inte egentligen utan känner bara igen lite pga holländskan.
tror du att han kommer ge grova avkommor?
blev lite ororlig nu.... mitt sto är ju inte det ädlaste man kan hitta (men ändå inte speciellt grov). Som jag skrev tidigare så sa de på stationen att de trodde att han skulle förädla hennes avkomma och ge den längre ben osv..... men tror du att de kan ha gjort en felbedömning?
Det är mkt Okey möderne...fina föl.Tror han kommer grovna mer än tex Careful,men det blir nog många fina avkommor här i Sverige efter Cartier.
PS.Man kanske får köpa dina tjänster vad gäller holländska texter?DS.
mvh/barb