Sv: Cartier

Menar du att han hänger i knäna? På nån av mina bilder ser det ut som det, men den uppfattningen fick jag inte när jag såg honom live. Men jag håller med om att benen ser lite konstiga ut på nåt kort. Jag frågade om exteriörbedömning, men de hade inte fått nån sån skriftligen ännu från nämnden sa Lena.

Senast ändrad av en moderator:

Hoppas verkligen att de sätter ut det på hemsidan för det vill man ju ha på en ny hingst som få har sett i verkligheten och som är godkänd endast av ett mindre förbund. Att ha en opartisk extriörbedömning kan vara skillnaden mellan att välja en hingst och inte för mig, speciellt om man har ston med vissa svagheter man vill kompensera för / undvika förstärka genom hingstvalet.

Hej...Rider ett sto efter en annan Contender son...som finns i Holland..

Och jag fullkomligt älskar denna häst! oj oj vilket härligt psyke! mkt ädel dam med härligt elastiska rörelser och hon hoppar som en lite gud! Med HELA kroppen, är nogrann intelligent känslig och har koll på allt! Men samtidigt så härligt självsäker...
Än så länge visar hon utmärkt teknik över hinder...

Ja ni hör...jag dyrkar henne.....:love:

*kl*

Jag har Cartier som en tänkbar kandidat på vårt Calidosto.... Tja -han ligger ganska högt på listan kan jag säga.

Gira :banana:

Min far också!
Gäller att passa på nu när han bara kommer vara i sverige detta år!
Var o kollade på honom när dom hade öppet hus och själv tkr jag han rör sig trevligast av de 3 jag sett (+ carland o careful).

*kl*

den 15 skickar jag iväg mitt sto... och gissa vad?! hon går till Cartier:D

jätte glad och känner mig väldigt säker på mitt beslut!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag skulle vilja veta ni har för tanke och erfarenheter gällande några äldre kändare hingstarna och vad som är typiskt hos var och...
Svar
0
· Visningar
578
Senast: FADressage
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 149
Avel Hej Buke! Jag skulle jättegärna vilja veta vad alla kloka, kunniga människor här inne på avelsforumet har för idéer gällande hingstval...
Svar
11
· Visningar
2 079
Senast: fridshem
·
Avel har 2 ston jag ska betäcka i år....beslutsångest... ena stoet är 2 år E: Cardento-Cortus. Hon är enormt stor, redan 170 cm och har...
2
Svar
27
· Visningar
4 211
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar