Cartier, någon som har info?

rebeckasff

Trådstartare
Någon som vet hans skada?
Poäng han fick på bruks?
Avkommer i andra länder? Vad liknar det?

Jag vill veta allt :bow::bow:

Sv: Cartier, någon som har info?

Säger bara en sak!

Smaskens :d

Tycker att han är grymt snygg och sen satmmen på det :love::love:

Va, skall du ÄTA hingsten ?

Ursäkta, men jag avskyr när folk uttrycker sig så om hingstar....

Jag visste inte att hingsten varit skadad, och jag är alldeles säker på att jag sett den hoppa förra året på hingstvisning på strömsholm. Den var jättefin och sansad.

Hahaha, ja, den hade jag kunnat äta :rofl:

Jag fattade det så, det sa hon iaf själv på premieringen. Att det var därför dom hade haft råd att köpa honom och han bara gått igenom en (ursäkta stavningen) interimistisk besiktning?
Men man fick ej veta när eller hur han skadat sig.. Så det var lite det jag undrade också, vill liksom inte att det ska vara något som gått sönder pga av dålig hållbarhet, utan i så falla att dom är skadade av yttre våld så att säga..

Då måste han ha blivit skadad under tiden han har stått i S. För han blev ju tävlad av en svensk ryttare ibörjan.

*kl*
Du har inte blandat ihop honom med Cyrano de Bergerac?
Han kunde dom köpa pga skada annars hade han aldrig varit till salu sa nuvarande ägaren på premieringen. Cartier ska tävlas av Nicklas Jonsson som har Amorina, tror att det stått i ridsport, tror jag det var?

*kl*
Du har inte blandat ihop honom med Cyrano de Bergerac?
Han kunde dom köpa pga skada annars hade han aldrig varit till salu sa nuvarande ägaren på premieringen. Cartier ska tävlas av Nicklas Jonsson som har Amorina, tror att det stått i ridsport, tror jag det var?

Hmm, nu är jag inte säker längre... :confused:

Men sa inte sagotanten på frågan om "ska han tävla nu" så sa hon nej, han ska stå i avelsboxen?`

Jag tycker att det passade precis det hon sa på premieringen och det som står på deras sida (eklunda):eek:

Eller är jag helt förvirrad?
Om han nu inte är skadad, varför hoppade han inte?

Han behövde inte hoppa eftersom han redan hade interimistiskt tillstånd och bara skulle visas på nästa officiella avelsvärdering, som ju var bruks. Det var väl samma med Sheraton ?

Sen kan man ju tycka att det är bra reklam att visa hingsten riden.

Ok, "my bad"...:o

Trodde att det var självklart att dom skulle ridas också, som du skrev, om inget annat för att göra reklam på hingsten...

Någon som vet hans poäng utomlands ifrån då?

Han ser ju väldigt fin och söt ut på kortet men man kan ju inte betäcka bara för att han är söt...:d

Pratade med Niclas Johnsson för ett par dagar sedan o han gick fortfarande fint. Så några skador finns nog inte. Han kommer att finnas till aveln men ska tävlas under en del av året.
Allt detta står på eklundas hemsida, betäckningsstationen som ansvarar för honom.

PS var en av de lyckliga som betäckte med honom förra våren, min dam kommer att få en liten krabat (förhoppningsvis om inget händer) i slutet av maj :banana:

PS var en av de lyckliga som betäckte med honom förra våren, min dam kommer att få en liten krabat (förhoppningsvis om inget händer) i slutet av maj :banana:

kul! vi ska också få föl efter honom om det går som det ska i slutet av maj:bump::d

Vad roligt för er båda två!
Hoppas att allt går vägen :)
Och glöm inte att uppdatera med bilder på era bebisar sen, men är ju nyfiken.

Jag har väldigt sugen att lägga honom på min madame :d

Till er som sett honom IRL, är han så ädel som han ser ut att vara på korten?
Min lilla dam är nämligen som en buss så lite lätthet på hingsten skulle ju inte skada :idea:

ja, han är som han ser ut på bilden, kanske tom snäppet ädlare;) han verkar väldigt snäll också, hälsade på honom i transporten, hur snäll som helst:bow::D

Tack för infon, det var det jag ville höra :)

Jag har ju som sagt en "buss" här hemma med massa till två hästar, skulle nog kunna gissa att dom i övrigt kompleterar varandra!

Så jag blir nog mer och mer intresserad av honom!

Någon som har/vet några avkommer efter honom?

Dom äldsta utomlands är ju bara tre och det ända som fram går av stationens sida är att dom sålts för en del pengar men inget om psyke storlek osv..

Vi puttar upp tråden lite ;)

Eller är det så att hans avkommer fortfarande är för unga så att inget vet något speciellt?

Han betäckte första året i sverige förra året, så dom första avkommorna här kommer nu till våren, men han har avkommor i Belgien o andra länder som gjort bra ifrån sig på fölvisningar o unghästtester:D kolla eklundas hemsida så är det bilder på lite föl o resultat!!!:angel:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 147
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 697
Senast: ildiko
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
33
· Visningar
2 265
Senast: Idaw83
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 318
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka