Cartani e. Carthago-Lantgraf

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Karin 78
  • Startdatum Startdatum
K

Karin 78

Hej! Jag undrar om det är någon som har lite info eller kanske till och med sett denna hingst? Han har ju en grym härstamning och har själv presterat väldigt bra för sin ålder. Väldigt tacksam för svar!

Sv: Cartani e. Carthago-Lantgraf

Är nyfiken på om det är ngn i Sverige som importerar på honom och vad han kostar i så fall? väldigt snygg hingst och bra stam!!!

Caprice Horse Breeding har cartani i sitt "program", tror att han kostade 11000 i språng. Jag skulle vilja veta hur han är i temperamentet, mitt sto är ganska het så jag vill inte förstärka det.

Gångarter är inte hans starka sida, på sitt 30-dagars prov fick han följande:

Interiör 8,00
Skritt 6,25
Trav 6,00
Galopp 7,00
Ridbarhet 7,75
Hoppning 8,38

Gångarter är inte hans starka sida, på sitt 30-dagars prov fick han följande:

Interiör 8,00
Skritt 6,25
Trav 6,00
Galopp 7,00
Ridbarhet 7,75
Hoppning 8,38

:rofl: Buköppnade de hästkraken och bedömde inälvorna eller? :D
(brukar aldrig kommentera skrivfel men detta satte min fantasi i brand =)

Är det någon som sett avkommor efter honom? För min del behöver inte rörelserna vara särskilt speciella det viktigaste är att de är ändamålsenliga. Cartanis rörelser är ju bevisligen tillräckliga för att gå svår hoppning och det är vad som är väsentligt för min del. Mitt sto rör sig mycket bra själv och hennes avkommor detsamma, jag behöver främst en hingst som förädlar och lämnar bra exteriört. Jag är därför väldigt tacksam för all info jag kan få om honom!!

Är det någon som sett avkommor efter honom? För min del behöver inte rörelserna vara särskilt speciella det viktigaste är att de är ändamålsenliga. Cartanis rörelser är ju bevisligen tillräckliga för att gå svår hoppning och det är vad som är väsentligt för min del. Mitt sto rör sig mycket bra själv och hennes avkommor detsamma, jag behöver främst en hingst som förädlar och lämnar bra exteriört. Jag är därför väldigt tacksam för all info jag kan få om honom!!
Hej, vi har två avkommor efter honom här hemma är helt ok, förädlar nja det vet jag inte om jag direkt kan se på dessa två, de hade ju bra mödrar i sig.:)

Hur gamla är dessa avkommor då? Och vad är det möderne som du beskriver som bra-menar du förädlande eller meriterat.....

Hans äldsta avkommor föddes 2005. Det finns 3 avkommor i ASVHs databas.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 597
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 988
Hästvård Hej! Jag har en tvåårig Irish Cob kille som haft en hovböld och var hos veterinär för snart 3 veckor sen där de spräckte hål på bölden...
Svar
4
· Visningar
497
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
643
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka