• Avel
  • Trådstartare Trådstartare pialotta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 222
P

pialotta

-någon som vet var jag kan hitta en bra exteriörbild av honom?
-någon som vet vad han nedärver för typ och temperament?
:d

Sv: Carano

hej bonde tack för länkarna men där har jag redan varit på bägge ställena och de visar ingen exteriörbild, ju, jag vill se honom från sidan!

pialotta skrev:
hej bonde tack för länkarna men där har jag redan varit på bägge ställena och de visar ingen exteriörbild, ju, jag vill se honom från sidan!
Jag efterlyser också detta!

Här är en jättegammal bild antar jag eftersom han ju är vit nu och så står han på en sådan där låda :mad:

carano%20dve521.jpg

Ja haha det är för bedrövligt:rofl: ...ställa hästar på lådor...vinkla kamera och låta hästarna arbeta i en slutning så det ser ut att ha uppförsbacke...*stön*:angel:

Hittade fler :D

04dwb_carano.jpg

Och här är hans bröder :)

Baldini I (tror att det finns en till helbror som heter Baldini II)
Baldini.jpg

Och sedan pappan till mina två :love:

Lesotho

05_Lesotho.jpg

Å, jättefint - men man blir lite yr i huvet av att försöka se hur han ser ut om han INTE stod på lådan! var hittade du den?
Dina två- berätta om dem!
:D

Jag hittade dem i Tyskland. Först hittade jag den "lilla" och köpte honom på bild 2004 i oktober som 4åring. Sedan förra året så köpte jag den andra.

Det visade sig att den "lilla" jag köpte var tvilling och vi viste inte att den andra levde.

När vi hämtade den "lilla" så kunde vi inte kommunicera speciellt mkt eftersom vi inte pratade tyska och de inte pratade engelska :crazy:

Så när den "lilla" gått i Falsterbo så ringde vi ner till uppfödaren för att berätta att han gått i Falsterbo så frågade vi om den andra tvillingen. Och han levde och tävlades i hoppning. Efter lite diskution så bestämde vi oss för att köpa även honom så nu står de båda i stallet hemma.

Den "lilla" är ca 161cm
lukasbfalsterbo1.jpg

Och den stora är ca 173cm
lgb9.jpg

Nämen va kul! Är de lika som bär i temperamentet, förstår man att de är tvillingar? Den lilla ser väldigt kvick ut,har dragit upp framfötterna fint, svårt att se om den stora är sån, hoppar de lika bra?

Det är lika som bär ibland och fram för allt så hade de saknat varandra under det året som de var ifrån varandra.

De hoppar så olika men helt klart så har den stora mer klipp i hoppningen, medan den lilla har bättre teknik.

Här kan du se video på de båda tyvärr så är videon på den lilla bara från en 1.00m klass medan videon på den stora är från en 1.20m klass.

Den lilla: http://media.putfile.com/lukas100

Den stora: http://media.putfile.com/lagoon120

Ridbarheten är helt olika på dem, den lilla har superridbarhet medan den stora är busig.

Dock har de båda ett mkt bra hopphuvud.

tänk att de saknat varandra!
vilka fina hästar, grattis till dem bägge. den lilla ser betydligt enklare ut att rida, men så var ju banan lättare också, den stora hade lite svårare att komma tillbaks såg det ut som tyckte jag.

Här är lite bilder på honom.
carano01.jpg

carano1.jpg

Arne01.jpg

Helkroppsbilderna är som du ser på färgen gamla idag ser han ut som huvudbilden alltså kritvit.

Majoriteten av de Carano hästar jag har sett har sk "internationell" modell, alltså ganska lätta, långbenta ca 170 höga med snygg sida.

Å vilken läckerbit han är! Han ser ju helt osannolikt snäll och väluppfostrad ut, på en bild sitter katten alldeles bredvid och på en annan står han i hage med elrep i knähöjd!
Men att han ger så stora avkommor...
Han ligger ju bra till i danska hoppindex men jag hade strukit honom från min lista över ev "partners" till min rejäla Irco Marcomärr eftersom jag inte hittade helkroppsbild någonstans, fick för mig att han hade dålig exteriör, men det tycker jag inte nu, lite bastant halsansättning kanske.

jag önskar jag hade 10-15 ston så kunde jag ta alla hingstar på min lista, nu måste jag stryka dem en efter en - å så hoppsann, så kommer de inhoppandes igen! :confused: :rofl:

Ja han har väldigt fint temperament, uppfödarna till min hingst är bästa vänner med Caranos ägare (som de för övrigt äger min killes gdk helbror tillsammans med). Har sett bilder innan på hur deras dotter (som då kanske var runt 13 år) sitter och rider honom (Arne som han kallas) i ridhuset i lugn och ro.

Tack för bilderna!!!
PÅ huvudbilderna är han grymt lik mitt Carano sto :love:
Dock är hon lite "tyngre" i kroppen, skulle tippa på att det är Landlord som slagit igenom mer där :D
Det var jättekul att se!

Någon som vet varför inte Caranos exteriör är godkänd i sverige? Eller har jag fattat fel... Stod så när jag läste lite snabbt om honom i hingstkalendern...

När han godkändes gällde räknades fortfarande skritt och trav vid hand med även på hopphingstarnas exteriör vilket han inte hade så bra på. Idag hade han blivit godkänd exteriört då kravet nu bara ligger på de tre första betygen vilket han uppfyller.
Det som är lite roligt när det gäller att han inte uppfyllde kravet pga skritt och trav är att han är känd för att ge väldigt bra gång på avkommerna.

Liknande trådar

Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 280
Senast: Willys
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
535
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka