Camarguehäst i reining

Sv: Camarguehäst i reining

Men tyckte inte att det var någon snygg ritt direkt... :smirk:
Inte för att glädjedöda men tyckte ritten var slarvig!
Men hästen var Jättefin ! :D
/E

kul att se lite "mångfald" :D

kunde inte se längre än 35 sek :(

Ja det är inte den bästa ritten men det är ju bara början på deras karriär :) Det finns nog kapacitet för mycket mer

Fransoserna vann boskapsklassen i VM i working equitation nu i höst med sina Camarguehästar också. Två tjejer som red snabbaste ritten på 22 resp 26 s tror jag det var.

Fransoserna vann boskapsklassen i VM i working equitation nu i höst med sina Camarguehästar också. Två tjejer som red snabbaste ritten på 22 resp 26 s tror jag det var.

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEHAAAAAAAAAAAAW :banana: :banana: :banana:

Tror nog att camarguehästar passar bättre till AR och likn tex. working equitation.
Är lite mer likt den stil guardiansen (;) )rider dom med...

ja kanske det, jag har inte sett så mycket av dom men tycker de ser rätt kraftiga ut iaf

jo, hästen verkade ganska duktig.. om bara ryttarn lugnar ner sig lite, tänker på vad hon gör och slutar hacka med sporrarna så mycket så skulle det bli ganska fint..
Inte speciellt snyggt när hästen backar tio meter och sedan börjar spinna.. och första lilla volten såg hemsk ut..
nej, nu ska inte jag sitta och kritisera mer. Ett lugnarna tempo(specciellt mellan momenten) skulle göra susen !!:) :D
/E

Ja de är ju allsidiga nog för att passa till både western och dressyr och WE. Fast de är snabbare och smidigare än många quarterhästar och man har bevarat boskapsinstinkten hos rasen så nog kan de ge konkurrens.
Men det är ju en väldigt liten ras (5-6000) så det är därför de så sällan syns i tävlingssammanhang. Det var därför det var lite roligt att hitta denna filmen :)

Jättefin häst!

Synd att ritten var så slarvig, men ryttaren såg ju gråtfärdig ut där i slutet...:crazy:

Men får verkligen hatten åka av sådär? Eller det kanske inte gör något..?

vet inte men ja tkr ritten såg riktigt sugig ut.. sen såg hästen fet ut men de kankse e ja som ser dåligt:crazy: ;) fin va den ialf:love: men störde mig på att hatten flög av:(

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 027
Senast: Sasse
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 928
Övr. Hund Idag ställde jag ut min egenuppfödda valp Peggy på hennes första utställning och min första sedan januari 2020. Peggy har hunnit bli 6...
Svar
4
· Visningar
959

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar