• Avel
  • Trådstartare Trådstartare rubytoo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 2 950
Sv: Califax!!

WOW, ja vilken häst!!!
Men hur går man tillväga för att använda honom när ingen spermaimportör finns? Låter krångligt att ordna själv...

*kl*
Furioso: Varför inte Calido själv !?

Jag ska ha Calido på mitt 3-åriga Landor S-Cortez-Romeo-sto :)
De enda är att jag tkr Calido verkar lämna stort o 3-åringen är 170 plus att mamman är nog runt 175 o hennes bror strax över 170, men ska ha den själv o tkr de e ok så länge dom inte är för tunga :)

Sett flertalet som går GP som har Calido-Landgraf-blod (bla. Coupe de Coure (C-Lincon) o Nobless M(C-landgraf) o så Camaro M är ju just Calido-Landgraf).

Ja, han var riktigt fin! Hade han funnits i Sverige hade det nog kännts som att det var läge att chansa med en treårig hingst. Eller ännu hellre den här, Diarado. Att det finns sådana hästar... :bow:
http://www.schockemoehle.com/englisch/s333928.html

Någon som har använt hingstar från exv Schockemöhle? Hur dyrt blir det och hur mycket "trassel" är det?

Ja. Jag gillade inte honom, en hare enl mitt tycke :D

På DVD jag fick hem så tyckte jag att han är för "ryckig" :crazy:

Hej! Nu har jag också fått DVDn:) Califax blev jag inte imponerad av, tyckte att han var alldeles för tung i sin framdel när han hoppade. Bakbenstekniken var däremot fin.
Hingstarna jag gillade (hoppning) var Nintender och Chacco-Blue. Av dressyrhingstarna var det Samarant:love:

Jag gillade också Diarado. Upplevde honom inte skrämd men han såg tyvärr spänd ut i sin rygg.

Hej! Nu har jag också fått DVDn:) Califax blev jag inte imponerad av, tyckte att han var alldeles för tung i sin framdel när han hoppade. Bakbenstekniken var däremot fin.
Hingstarna jag gillade (hoppning) var Nintender och Chacco-Blue. Av dressyrhingstarna var det Samarant:love:

Tung :eek:

Ja det är ju tur att man inte tycker lika :p

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 638
Senast: Mabuse
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 012
Träning Hej! Hoppas jag skriver detta så ni förstår 😅🙈 Har haft mitt 11-åriga ponny sto i 2 år nu, hon är mot den lite grövre typen. Hon är...
Svar
4
· Visningar
960
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka