• Avel
  • Trådstartare Trådstartare rubytoo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 2 950
Sv: Califax!!

Fick min idag :D

Hittills har jag tre favoriter.

Chacco-Blue

Califax

Linton

Har inte hunnit igenom hela än, finns ju ett gäng underbara dressyrhingstar :love:

Jag har ett Irländskt sto som både rör sig bra och hoppar bra

när man tittar på Schockemölevideon så undrar man hur någon av hingstarna i svenska bruksprovet kunde gå igenom i alla fall i jämförelse med hur det skulle kunna se ut:

Halifax
Stakkatol
Quintender
Cornet's Stern
Linton
Nintender

och när det gäller gångartshästarna vet man ju inte vilken ände man ska börja, den ena är högbentare, ädlare, lättare, rörligare än den andra. De får ju det mesta att påminna om ridskoletaxar.

Ja jag håller med.

Dressyrhingstarna är verkligen helt outstanding :love:

En favorit är för mig For Compliment :bow:

Hotline, Daddy Cool och så då Grand Passion som såg oerhört mycket finare ut på videon än på bilder. Dessutom så är ju hans mamma helsyster med en väldigt fin fälttävlanshäst :bump:

Hur fungerar det om man vill betäcka med en sån hingst??

Ja jag håller med.

Dressyrhingstarna är verkligen helt outstanding :love:

En favorit är för mig For Compliment :bow:

Hotline, Daddy Cool och så då Grand Passion som såg oerhört mycket finare ut på videon än på bilder. Dessutom så är ju hans mamma helsyster med en väldigt fin fälttävlanshäst :bump:

vad är det för stam på Daddy Cool?

Först så kan man ju se runt om det är någon som redan tar in på hingsten man vill annars så får man kontakta ägaren och höra efter.

Har inte själv gjort det, men blir ju onekligen sugen :d

Vet att man tar in på Chacco Blue i Sverige, kommer inte ihåg just nu vem, men de kan ju säkert ta in på de andra med

Jag med!! Sen jag köpte min caganchoavkomma har jag vekligen fått upp ögonen för Calido!! har ej sett en dålig häst efter honom. Skulle vilja ta en hingst med Calido i till mitt sto som antagligen skall gå igenom ET men som ev oxå kommer få ett föl naturligt. När man gör ET får man Corland o Indoctro på "plats" men vill även ha en calidohäst...helst ej skimmel dock;). Kanske Cagancho då....svårt val!!

Vilken Calidoson tycker ni verkar bäst? hon är ej grov, liten eller stor så jag tror hon kan ta vilken typ som helst bara hingsten ger bra typer o fronter...

Omnämnda Califax är nog en av de finaste jag sett faktiskt. Gillade allt med honom, speciellt uppvisningen under ryttare där han visar jättefin ridbarhet och fina gångarter

http://intstallionservice.com/ är Schockemöles samarbetspartner i Sverige, Schockemölefolket säger att det går att beställa via Intstallion eller direkt från Tyskland, vilket man behagar. Sen får man kolla upp vilka som har löst licens i Sverige och då brukar väl den som har löst licensen vilja ha en slant för att täcka det. Intstallion har väl löst för vissa i alla fall, det är några som finns på deras hemsida. Men jag är osäker på hur det blir om man tar någon som inte har gjort det. om man får grå papper då eller hur det funkar. Någon annan som vet?

Jag med!! Sen jag köpte min caganchoavkomma har jag vekligen fått upp ögonen för Calido!! har ej sett en dålig häst efter honom. Skulle vilja ta en hingst med Calido i till mitt sto som antagligen skall gå igenom ET men som ev oxå kommer få ett föl naturligt. När man gör ET får man Corland o Indoctro på "plats" men vill även ha en calidohäst...helst ej skimmel dock;). Kanske Cagancho då....svårt val!!

Vilken Calidoson tycker ni verkar bäst? hon är ej grov, liten eller stor så jag tror hon kan ta vilken typ som helst bara hingsten ger bra typer o fronter...

Vad har du för ston du funderar lägga Calido blod på?

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 638
Senast: Mabuse
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 012
Träning Hej! Hoppas jag skriver detta så ni förstår 😅🙈 Har haft mitt 11-åriga ponny sto i 2 år nu, hon är mot den lite grövre typen. Hon är...
Svar
4
· Visningar
960
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka