Cagliostro-Almeto Z

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Lottiz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 855

Lottiz

Trådstartare
Hej
Skulle vilja ha lite mer info om dessa hingstar, temprament, för och nackdelar.
Och vad tror ni om dessa två i samma häst? Ska köpa ett sto efter dessa 2.
Så lite intresserad vad de har för rykte! :D

Sv: Cagliostro-Almeto Z

Hej
Skulle vilja ha lite mer info om dessa hingstar, temprament, för och nackdelar.
Och vad tror ni om dessa två i samma häst? Ska köpa ett sto efter dessa 2.
Så lite intresserad vad de har för rykte! :D

I min lilla hjärna låter det som en häst som kan ha fått generöst av både temperament och vilja. Hoppa bör den ju kunna iallafall.
/U

Har en valack efter Cagliostro - fullblod. Bra byggd, utstrålning, vackert huvud. Bra ben och hovar. Underbar galopp, bra skritt och hyfsad trav. Väldigt energisk och framåt, hopphuvud. Men också envis och nervig, mer tävlingsindivid än hobbyhäst tycker jag.

Ett sent svar, men ändå. Har ett sto e. Cagliostro-Ivigtut med ett jäkla temperament i hantering, men är superfin i ridning och hoppas otroligt.

Har hört att Cagliostro ger lite knasiga avkommor. Någon mer som fått den uppfattningen?

Min är helt underbar att ha å göra med, så hon har inte ärvt något knasigt temprament iaf. Dock är hon ganska stoig när hon brunstar, men det är bara vid ridning inget vid hantering!

Liknande trådar

Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 374
Senast: athena
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 035
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Jag var idag o provred en massa hästar o står o velar mellan två, hur bestämmer man vilken man ska köpa?😩 Häst 1 är en valack på 3 år... 2
Svar
25
· Visningar
3 875
Senast: fio
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 701
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCX
  • Boendeyta med barn
  • Pendelparkering Stockholm

Hund, Katt, Andra Djur