Cagancho kastrerad

LucyShow

Trådstartare
Tråkigt..bl.a Furiosos Causa Rei har ju visat framfötterna ordentligt med plac i 1,40 som 6åring..men jag förstår att man som hingstägare måste se ekonomiskt på det. Hoppas det går bra på tävlingsbanorna framåt!

Sv: Cagancho kastrerad

Men, vad tråkigt! Jag har alltid gillat honom, inte haft sto som passat men hade tänkt honom till mitt xx i år eller nästa (blev Ludwigs Champion i år ist).

ja, tråkigt!!!

Jag hade tom letat sto som skulle passa honom o tänkt att ta en avkomma efter honom med lapalisse.

Ja, Causa är ju nu hos jessica Kürten o jag hoppas det går bra o att hon nu köper henne....

Jag ska faktist prova en unghäst efter honom som verkar ha kapacitet :).

Lene har tyvärr ej fryst in heller..

Hoppas Jessica kan hita en stallplats för honom oxå ;)!

Men vad tusan :cool:. Jag som hade bestämt mig för honom till mitt xx-sto sen ett år tillbaka...

Riktigt, riktigt synd på den bästa Calido-sonen i svensk avel enligt min mening.

Men om hingsten får för få ston så förstår jag beslutet

Han kastrerades pga sitt hingstiga beteende. Semin frös ej om pga ekonomiska skäl.

Han slog tex sönder bussen o störde sig över andra hingstar i bussen o kunde ej fokusera. Nu ska han tävla o får förhoppnvis gå 1.60 igen med rätt ryttare. Till salu.

Så himla trist. Den hingsten trodde jag mycket på som hingst. Hoppas att de avkommor han fått förvaltas väl!
/U

Men är inte DET väldigt konstigt? Hon har ju FAI från "alla" andra gamla hingstar?

Det var ju mycket synd, visst kostar det och visst är det få stoägare som väljer FAI framför TAI, men detta känns som en förlust för många faktiskt.
/U

Tråkigt, men säkert rätt beslut.

Några somrar red jag igenom Lenes gård med mitt sto, på baksidan finns en stor hage som antingen Almeto Z eller Cagancho gick i då. Jag kan ju bara säga att när Almeto gick där försökte man rida förbi så fort man kunde eftersom man trodde att han skulle hoppa ut, men Cagancho stod alltid bara snällt stilla och tittade utan att ge ett ljud ifrån sig ens. Nu kan han säkert varit annorlunda annars, men han var helcool då, och jag red förbi många gånger.

han blev hingstig när Cagliostro försvann.

Han var aldrig jobbig när det gällde att tex vistas bland ston.

Jag tycker det är mkt märkligt att ej spara semin på en sådan fin hingst som trots få avkommor hade 3 avkommor med till final sist på Breeders.

Han har lämnat bättre än Cagli o Alme Z kan jag konstatera iallafall.

Jag tycker det är mkt märkligt att ej spara semin på en sådan fin hingst som trots få avkommor hade 3 avkommor med till final sist på Breeders.
Jag har ingen aning om detta fallet, men det är ingen större nyhet att många hingstars sperma helt enkelt inte funkar att frysa in. Och dä finns svaret på varför det inte finns sparat efter flera väldigt fina hingstar som inte längre finns kvar i avel av en eller annan anledning...

Kastrerades redan i november.

Lustigt hur det kan bli bara en annan hingst försvinner. Även om de inte är uppevid varandra så verkar energin vara så hög att den ena är lugn. En travtränare här som hade två kbltravarhingstar som var riktiga kanoner (SM-vinnare bl.a. båda två) fick problemet med att den ena var så otroligt hög i energin att den andra hingsten var riktigt låg och dålig rent ut sagt, även om de stod på varsin sida stallet och inte gick i hagar i närheten av varandra, den andra hingsten tränade också väldigt dåligt. Sonen som har gården brevid fick ta över den hingsten och vips blev han en kanon igen och vann SM bl.a.

Senast ändrad:

Tycker det är mycket tråkigt att cagancho kastredades men jag har lyckats fått tag i ett sto efter honom som jag har här i mitt stall nu. En fyra åring. Som är under inridning och jag hoppas på henne som framtida stjärna;D

Men, vad tråkigt! Jag har alltid gillat honom, inte haft sto som passat men hade tänkt honom till mitt xx i år eller nästa (blev Ludwigs Champion i år ist).

Vad kul med någon som betäckt med Ludwigs champion då jag nämligen gjort det på ett av mina ston.
Vad har du för häst? när ska hon ha?;)

Tack!

Ja, hon är verkligen proffsig o bryr sig ej om muskelskador o dylikt utan fixar det som ska fixas om det behövs o är otroligt gullig med sina hästar!

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 225
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
1 076
Senast: netschjen
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 444
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 184
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2