Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
med tanke på ditt stos rygg, hennes mammas "problem" och även att ditt stos bror är borttaget pga bl a björnfot så hade jag inte vågat avla på henne.. Jag skulle ha bytt min ena unghäst mot ditt stos mamma för ett par år sedan, men jag ångrade mig. Vågade inte chansa då det kändes som om det kunde bli problem med hållbarheten på framtida föl..
[/IMG]
Den där ryggen avlar man inte på. Punkt.
med tanke på ditt stos rygg, hennes mammas "problem" och även att ditt stos bror är borttaget pga bl a björnfot så hade jag inte vågat avla på henne.. Jag skulle ha bytt min ena unghäst mot ditt stos mamma för ett par år sedan, men jag ångrade mig. Vågade inte chansa då det kändes som om det kunde bli problem med hållbarheten på framtida föl..
Klass I på kvaliten, placerad msv hoppning. Är det konstigt tycker du??
Helt otroligt att de (veterinärerna) vill ge dig sådan råd utan att ha sett hästen i verkligheten. Hur vet de att hon inte har ont? För att du säger det?
Ingen vettig domare kan ge godkänt betyg på huvud, hals och bål på 3-årstestet om hon ser ut som på bilderna. Och hon har inget i avel att göra.
Varför vänta med röntgen till sommaren?
Jag skulle aldrig ens tänka tanken att börja rida in en häst innan jag vet att den inte kommer ta skada av det, och utan röntgenplåtar kan man ju bara gissa angående din häst.
Visst finns det hästar utan röntgendefekter som också har problem, men att ens jämföra det med att sätta sadel och ryttare på en häst med en sådan extrem karprygg utan att veta hur den ser ut på röntgen, det går inte.
Snälla, för hästens skull, röntga innan ni påbörjar inridning! Du kommer ju ändå få ta den kostnaden i sommar, varför inte ta den lite tidigare och med gott samvete rida in hästen?
Men nu har hon ju inte gått med någon belastning, då är det ju inte konstigt att hon inte har ont!!!
Jag har extremt svårt att tro att 6 månader skulle göra en sån stor skillnad på plåtarna, från att enligt din vet inte se någonting, till att helt plötsligt se tydligt nog för att ställa diagnos... Det låter helt enkelt skumt i mina öron!
Jag har träffat två hästar med karprygg under mina år. Båda två har haft ryggbesvär. Den sista hade riktigt, riktigt ont när man tog på ryggen... Så min lilla erfarenhet av karprygg stämmer inte alls med vad din vet hade sagt angående starkare ryggar, snarare tvärt om!