Cabrio eller Verdi ???

Sv: Cabrio eller Verdi ???

Jag skulle inte våga chansa med en sån defekt oavsett. Vad säger att det inte går i arv? Du vet inte heller om det kommer att gå bort till 100%, mkt tveksamt så som hon ser ut, Jonas Tornell eller inte. Så blir de inte bara av att de växer snabbt, tyvärr.

Välj ett exteriört korrekt sto istället om du ska avla, som jag sa så är det alldeles för mkt pengar inblandat för att chansa på ett dåligt sto. Fel får man ändå ibland, dumt att öka på oddsen om man kan låta bli.

Av ren nyfikenhet så får du gärna lägga in en bild på henne så som hon ser ut nu. Jag har aldrig sett en sån rygg bli bättre, hade varit intressant att se.


För min egen del så är det värt chansa, dyrt eller inte...Hon hoppar enormt bra och har en superbra stam och ett fantastiskt psyke + att hon har bra storlek, superfin i övrigt exteriört. Hennes mamma har gått 140 hoppning o hade kapacitet för mer, skadade sig dock så fick aldrig visa vad hon gick för.

Jag har heller aldrig sett en sån rygg tidigare....var tveksam till att köpa henne först men chansade tillslut ändå...

Jag har bilder från att hon är 1 år och då ser det bedrövligt ut men har blivit bättre o bättre.....ibland undrar jag om det kan vara för att hon är spänd i ryggen, förut syntes det mer ibland o mindre ibland. Nu verkar det gå åt rätt håll däremot hela tiden.......jag är tveksam om det verkligen är karprygg, då brukar det ju vara mera toppigt över korset, denna är inte alls toppig nånstans...svårt förklara...

Jag vet inte hur man lägger ut bilder, har försökt tidigare men lyckas inte
 
Sv: Cabrio eller Verdi ???

Ok.

Bild lägger du in genom att först ladda upp bilden så att du har den på nån bildsida, tex photobucket. Där kopierar du länken och när du sen skriver ditt inlägg så trycker du på ikonen med ett berg och en sol på, där klistar du in länken så får du bilden i ditt inlägg.

Vill gärna se nytagen bild av ren nyfikenhet. Gärna någon gammal också att jämföra med, sånt där är intressant!
 
Sv: Cabrio eller Verdi ???

Visst kan det bli bättre. Jag kan lägga upp bilder på min fyraåring som såg bedrövlig ut i en period men nu syns det nästan inget. Hon är genomröntgad ua och ingen vet varför karpryggen uppstod (hon föddes inte med den).
 
Sv: Cabrio eller Verdi ???

Åh vad glad jag blir o höra att din blev bättre Athena...då finns det hopp:) jag ska ta lite nya bilder o testa lägga ut på min.
 
Sv: Cabrio eller Verdi ???

Det jag skulle vilja ha är en hingst som lämnar SPÄNST, HOPPKAPACITET och som är KVICK. Detta är vad mitt sto saknar. Nu är hon bara liiite hoppad i lina men det jag sett är väl inte lysande direkt. Ska vänta ett par veckor o löshoppa henne ordentligt men kan inte tänka mig att det blir sååååå stor skillnad.

Du skriver i denna tråd att din häst har stor hoppkapacitet i den andra att hon saknar hoppkapacitet?
Loj och långsam skriver du.. och samtidigt en supergalopp?

Jag såg annonsen på stoet, gillade stammen men den ryggen?
Jag har haft en häst med 1/3 av den karpryggen som fick tas bort pga den..
Har svårt och se att en sån rygg växer bort på några få månader..
Hade besparat stackars köpare som eventuellt kommer gå på det utlåtandet att du "diskuterat" med Veterinär och det kommer växa bort.

Sånt gör man väl en ordentlig utredning på för att få svar på?
Åtminstonde en röntgen?


Men innan någon säger något, så vill jag säga att jag är väldigt nyfiken på se bilder och tar tillbaka min misstro med stor glädje ifall jag motbevisas :)
 
Sv: Cabrio eller Verdi ???

Du skriver i denna tråd att din häst har stor hoppkapacitet i den andra att hon saknar hoppkapacitet?
Loj och långsam skriver du.. och samtidigt en supergalopp?

Jag såg annonsen på stoet, gillade stammen men den ryggen?
Jag har haft en häst med 1/3 av den karpryggen som fick tas bort pga den..
Har svårt och se att en sån rygg växer bort på några få månader..
Hade besparat stackars köpare som eventuellt kommer gå på det utlåtandet att du "diskuterat" med Veterinär och det kommer växa bort.

Sånt gör man väl en ordentlig utredning på för att få svar på?
Åtminstonde en röntgen?


Men innan någon säger något, så vill jag säga att jag är väldigt nyfiken på se bilder och tar tillbaka min misstro med stor glädje ifall jag motbevisas :)

Jo det är sant som jag skrev DÅ:grin: Hon hoppade inte alls bra i början, började undra vad jag egentligen köpt.....
Nu däremot är det en helt annan femma, hoppar super, såpass att jag själv tror på henne som framtida svårklasshäst om hon utvecklas åt samma håll....

Hon är fortfarande inte superkvick, lite långsam. Jag vet att det inte behöver vara dåligt, min valack VAR också ganska långsam men med rätt träning och ett sjuhelvetes scope, så har han tagit sig upp i svår klass, och kommer förhoppningsvis iår starta 1,60. Så nån hum om hoppning det har jag nog:)

Jag ska fixa bilder o kanske film på 3års stoet i morrn o lägga ut, vore intressant o få synpunkter faktiskt. Jag har inte nån erfarenhet av såna ryggar. Vad hände med din som du fick ta bort??? Har du bild på den?? vore intressant att se....jag har letat info på nätet men det är svårt o hitta...inte sett nån med ens liknande rygg som min.

Jag har ju tänkt åka in o röntga ryggen för o se om det syns nåt....men tänkte vänta tills hon växt klart.

Tänkte hur som helst rida in henne nu och visa på 3års, o därefter betäcka henne...sen får jag väl se hur allt ser ut nästa år, då är hon ju riden ett tag också.
 
Sv: Cabrio eller Verdi ???

Det är ju en Cardento-avkomma, de brukar vara sena i sin utveckling och valpiga länge.

Hade varit intressant med film och bild, verkligen nyfiken på att se den där ryggen lite bättre. Fick faktiskt hicka när jag såg den i annonsen!

Men hejda dig med inridning tills EFTER att du röntgat! Vänta inte utan kolla upp det nu så kan du få mer råd och konkret hjälp av veterinär. Tror att det är helt galet att sitta upp som hon ser ut nu (om hon vinte blivit vansinnigt mkt bättre).
 
Sv: Cabrio eller Verdi ???

Är nyfiken av mig så jag sökte lite och hittade din annons från i oktober, gjorden en skärmdump och sparade som bild. Har tagit bort nummer och kontaktuppgifter.
Lägger ut den så att vi kan jämföra med nytagna bilder om du har möjlighet att fixa. Är som sagt mkt nyfiken på att se hur mkt hon kan ha hunnit ändra sig. Som hon såg ut i oktober är det faktiskt inget jag ens skulle tänka tanken på att vare sig rida eller betäcka.

cardentosto_zps1a585833.jpg
[/IMG]
 
Sv: Cabrio eller Verdi ???

Jag lyckades lägga in tydligen :) Men hur gör man för o få bilden i inläggen o inte som länk????
 
Sv: Cabrio eller Verdi ???

cardine008_zps90e4c57e.jpg.html



va fan det går ju inte o få bild i inläg....går in på photobucket o kopierar...sen klickar jag på lägg in bild o klistra in...ingen bild....

vad gör jag för fel???
 
Sv: Cabrio eller Verdi ???

När du skriver inläggen har du ikoner längst upp. Den tredje från höger är den man ska trycka på för att lägga in bilder. Du kopierar då bildadressen och klistrar in där.
 
Sv: Cabrio eller Verdi ???

men åh tack vad du är snäll :) Nu lyckades jag visst själv också :)
 
Sv: Cabrio eller Verdi ???

tycker nog hon ser lite bättre ut nu mot bilden jag la ut i annonsen i oktober....den bilden var förvisso från sensommaren så det skiljer väl en 4-5 månader mellan bilderna....

Kan ju va jag som är "hemmablind" också, ser henne ju varenda dag....Nån som tycker det ser bättre ut???
 
Sv: Cabrio eller Verdi ???

Helt ärligt tycker jag att det är jättesvårt att jämföra bilderna. På annons bilden står hon med huvudet högt och ryggen sänkt. På hagbilderna står och tvärt om, huvudet lågt, ryggen höjd. För att kunna ge en bra och rättvis bedömning skulle iaf jag vilja har en uppställningsbild, som den på annonsen.
 
Sv: Cabrio eller Verdi ???

Helt ärligt tycker jag att det är jättesvårt att jämföra bilderna. På annons bilden står hon med huvudet högt och ryggen sänkt. På hagbilderna står och tvärt om, huvudet lågt, ryggen höjd. För att kunna ge en bra och rättvis bedömning skulle iaf jag vilja har en uppställningsbild, som den på annonsen.

jo det är ju svårt med så olika bilder.....Måste ha nån som håller henne om jag ska kunna ta liknande bild som i annonsen. Är kolsvart när min gubbe kommer hem:( försökte ta ensam men det ville hon inte gå med på, var inte nå kul att stå still tyckte hon.
 

Liknande trådar

Avel Har en liten undran om detta med linjeavel. Jag har ett sto som är E: Cardento ( Capitol-Lord)- Cortus. Hela stammen finns här...
Svar
5
· Visningar
2 107
Senast: Ottilia
·
Avel har 2 ston jag ska betäcka i år....beslutsångest... ena stoet är 2 år E: Cardento-Cortus. Hon är enormt stor, redan 170 cm och har...
2
Svar
27
· Visningar
4 179
Senast: pastejja
·
Hästvård Mitt 17 åriga gotlandsruss fick ifjol somras en lättare fångkänning tyvärr när hon var hos hingsten på betäckning. Resultatet av...
2
Svar
24
· Visningar
3 219
Senast: Tagliabue
·
Avel Då tänkte jag se om jag kan få lite hjälp med val av hingst. "Min" veterinär seminerar inte med fryst sperma, men kyld. Till mitt sto...
Svar
2
· Visningar
1 039
Senast: Jealle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp