Förstår att det är jobbigt för dig, jag hade nog röntgat med innan jag började rida in henne. (Men sen är jag jättenojjig vad gäller hästarnas ryggar också)
Och veterinärer är bara människor, de KAN ha fel.
Skräckhistorien var när mina grannar hade en helt underbart fin 3-åring de precis skulle börja rida in, tar in henne en dag så vägrar hon använda ena bakbenet. Veterinär kommer ut, diagnotiserar patellaupphakning, säger åt dem att "tvinga" hästen använda benet för att hakningen skulle lossa(gå och backa med henne), de försökte i 2 dagar, släpade den stackars hästen genom byn. Men till slut lastade de henne och körde in till kliniken, DEN veterinären såg direkt att benet var av och hästen avlivades på plats.
Det handlar om att inte utsätta sin vän för onödig smärta om man har möjlighet att försäkra sig om att det man gör inte kommer göra hästen illa.
Förhoppningsvis är det precis som veterinären säger ingen fara, men man ska kunna leva med sig själv efter att man skadat sin häst när man lätt hade kunnat undvika det genom att kolla upp den från början, menar jag.