Ca priser för byggnation av box

Intekungen

Trådstartare
Någon som har koll på vad priset blir per box om man skall köpa
färdiga boxar eller byggsats.

Gärna begagnat pris med men det kanske aldrig händer?

Det skall vara skjutdörrar på boxarna.

Sv: Ca priser för byggnation av box

Alltså... svaret på den frågan blir ju lite "hur långt är ett snöre?"

Det beror ju helt på omständigheterna, alltifrån en tia och uppemot 50'000kr/box - som sagt helt beroende på vad du ska ha.

Jag köpte fyra begagnade helt kompletta boxar förra året för 10 000:-. Men jag köpte också året innan en begagnad utebox för samma summa. Så om det gäller begagnat så finns det inga klarar riktlinjer för priset utan det beror ju helt på säljare och köpare.

Ok, tack för svaren. kom på när jag skrivit att det lät lite dumt.
Svårt att formulera sig kanske.

Där det finns kunskap så finns det ofta bra svar!

Finns alltså begagnat då iallafall om man har tur.

Såg även att det fanns ett bra system med lösa plank som passade i frästa spår i stolparna. Lät ju smidigt.

Boxarna som jag ser framför mig skall bestå av liggande panel/plank på nedre halva och galler upptill.
Skjutdörrar i samma stil.

Om man räknar med två sidor då en frontdel så blir det ju lättare.

Varför vill du ha liggande plank?

Om de är stående så rinner ju skiten ned enklare...
Dessutom blir ju planken klenare när de blir långa än om de är korta.

Det jag har lärt mig är att man helst ska välja stående plank just av den anledningen. Liggande är inte lika stabilt plus möglar lättare. Har man dessuton plastfärg till det så blir det aldrig bra (tänker på fasader då mer än boxar -inte lika vanligt med plastfärg).

KL
Tror TS har sett Trava-systemet som ju har det liggande och inte nödvändigt att det ska vara liggande.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 310
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 344
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
30 870
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar