Bytta vindskenor själv? Svårt?

bettysmatte

Trådstartare
Om man bara är "halvhändig", kan man ändå ge sig på att byta vindskenor på ena sidan av huset själv? Är SÅ trött på att vänta på hantverkare som ska komma ut och titta, men som aldrig dyker upp, så jag hade hellre sparat pengarna och gjort det själv! Men kan man? Det känns inte som jätteanvancerat snickeri :confused:?

Byta ska det förstås stå i rubriken!

Senast ändrad:
Sv: Bytta vindskenor själv? Svårt?

Jag tror den egentliga rubriken ska vara "Byta vindskivor själv? Svårt?" ?

För vindskenor har jag aldrig hört något som heter, men däremot vindskivor :p

Jag har hört båda delar. Men nu var ju inte frågan om det var svårt att veta vad de heter, utan om det är svårt att byta dem... ;)

Nej, det är inte svårt. Det underlättar att vara två, och att titta noga hur dom gamla sitter. Så är det bara att mäta, såga och sätta dit på samma sätt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 654
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
947
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 676
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII