Nominous
Trådstartare
Jag har en riktigt allround häst som jag gör det mesta med. Inte så suverän på nåt men bra på allt En tanke som slog mig idag var hur man ska gå tillväga när man ska börja träna på byten. Han byter ju hyffsat själv i hoppningen när han själv vill, men han har ännu inte lärt sig byta för skänkel. Vi har inte hunnit dit ännu.
Så nu till mina funderingar. Jag tränar och tävlar både dressyr och hoppning och tränar terräng för framtida fälttävlansstarter. Vilket byte är bäst att lära in?? Är det någon nackdel att lära in dressyrbyte och använda det i hoppningen eller spelar det ingen roll? Vill ju helst inte lära in hoppbyte ifall vi skulle komma dit i dressyren för då får jag ju ett helvett sen. Nu är vi ju mera lagda åt hoppningen och vi har inte kommit till byten i dressyren ännu, men vi måste lära in byten för hoppningens skull. Så vad rekommenderar ni?
Hur har ni gjort som har hästar som ni tränar både hoppning och dressyr med?
Finns det någon nackdel med dressyrbyten på en hopphäst?
Så nu till mina funderingar. Jag tränar och tävlar både dressyr och hoppning och tränar terräng för framtida fälttävlansstarter. Vilket byte är bäst att lära in?? Är det någon nackdel att lära in dressyrbyte och använda det i hoppningen eller spelar det ingen roll? Vill ju helst inte lära in hoppbyte ifall vi skulle komma dit i dressyren för då får jag ju ett helvett sen. Nu är vi ju mera lagda åt hoppningen och vi har inte kommit till byten i dressyren ännu, men vi måste lära in byten för hoppningens skull. Så vad rekommenderar ni?
Hur har ni gjort som har hästar som ni tränar både hoppning och dressyr med?
Finns det någon nackdel med dressyrbyten på en hopphäst?