Byte av efternamn

Monifa

Trådstartare
Hur gör man med allt runt i kring?
Det vill säga...
- Alla kort som ligger i plånboken (förutom körkortet)?
- Kan man byta namn i mailen eller är det kört så man måste skapa ny mail?

Kommer inte på mer men finns ju säkert många fler sammanhang där man behöver kontakta någon för att ändra sina uppgifter, hjälp mig gärna att komma på vilka :p

Jag bytte efternamn nu precis (3 veckor sedan) fick nytt betalkort automatiskt, nytt Ikea family kort :confused: innan jag fick brev från skatteverket att namnändringen var gjord. :)
Jobbmail var inget konstigt att byta namn på, gamla hotmail adressen gick inte att byta namn på vad jag kom fram till.

- Kan man byta namn i mailen eller är det kört så man måste skapa ny mail?
Det beror väl på vad du menar med byta namn i mailen?

Menar du som i själva mailadressen kan det bli svårt om det är en privat hotmail/gmail eller liknande antar jag.

Men du kan ju ändra avsändarnamnet.
Så har du en mail som är typ Monifa2018, alltså efternamnsneutral, kan du ju ändra avsändaren så det blir från monifa nytt efternamn ”monifa2018@mail” och då kan du ju behålla den mailadressen du har :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 106
Senast: MML
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 694
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 564
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 720
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel