Igår blev jag påkörd med barnens bilstolar i bilen, dock utan barn i (tack och lov). Den bakåtvända bilstolen (Britax Hi-way) ska givetvis bytas ut eftersom den satt fastspänd vid krocken. Vad jag kunnat läsa mig till är den stora risken att banden och fästena tagit skada. Jag googlar och googlar, men lyckas inte hitta något om hur man ska köra med en bälteskudde. Den var ju med i bilen, men inte fastspänd eftersom det inte satt något barn i den. Det finns inga synliga skador på den, men hur stor är risken att den tagit skada ändå?
Jag vill ju inte chansa, så det lutar väl åt att jag kommer försöka få försäkringsbolaget att byta ut den också men frågan är väl om jag ska köpa en ny och sedan hoppas på att få ersättning av försäkringsbolaget eller om jag är alltför hönsig..?
Jag vill ju inte chansa, så det lutar väl åt att jag kommer försöka få försäkringsbolaget att byta ut den också men frågan är väl om jag ska köpa en ny och sedan hoppas på att få ersättning av försäkringsbolaget eller om jag är alltför hönsig..?