MissFideli
Trådstartare
Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen jag var liten. Men galna avtal gör att mer och mer ansvar läggs på oss ute på vägen och jag vet inte om jag vill ta ansvar för politikers vilja att spara pengar längre.
Men vad göra?
Vill inte jobba med människor a la vård. Gärna mer aktivt jobb än bara sitta.
Vill att det händer saker, problemlösning osv.
Vill inte jobba skift, helst av allt börja tidigt sluta tidigt om jag fick drömma.
Vill ha en säker anställning, inte behöva oroa mig för uppsägning.
Jobbar gärna ihop med människor.
Lön >34000 brutto. Det är dyrt att vara ensamstående i Stockholm...
Inga problem att jobba helg.
Vill inte ha ett jobb som handlar om att ta emot klagomål.
Jag har inte råd att gå en obetald utbildning, men betald är helt okej.
Tittat lite på hantversyrken, men utbildningen verkar inte vara betald. Och lönen verkar vara mycket lägre i Stockholm just.
Funderat på lokförare, men är rädd för påkörningsrisken. Tittat på Roslagsbanan, men tror jag kommer tröttna på de 3 linjerna rätt fort.
Tittat på långkörningar med buss, men då får jag gå ner i lön och får sämre arbetstider och det vet jag inte om jag mår bra av.
Men vad göra?
Vill inte jobba med människor a la vård. Gärna mer aktivt jobb än bara sitta.
Vill att det händer saker, problemlösning osv.
Vill inte jobba skift, helst av allt börja tidigt sluta tidigt om jag fick drömma.
Vill ha en säker anställning, inte behöva oroa mig för uppsägning.
Jobbar gärna ihop med människor.
Lön >34000 brutto. Det är dyrt att vara ensamstående i Stockholm...
Inga problem att jobba helg.
Vill inte ha ett jobb som handlar om att ta emot klagomål.
Jag har inte råd att gå en obetald utbildning, men betald är helt okej.
Tittat lite på hantversyrken, men utbildningen verkar inte vara betald. Och lönen verkar vara mycket lägre i Stockholm just.
Funderat på lokförare, men är rädd för påkörningsrisken. Tittat på Roslagsbanan, men tror jag kommer tröttna på de 3 linjerna rätt fort.
Tittat på långkörningar med buss, men då får jag gå ner i lön och får sämre arbetstider och det vet jag inte om jag mår bra av.