Sv: Byta hovslagare p.g.a tappskor
Håller med!
Min hovis tog 100 kr för tappsko, vilket ibland inkluderade en ny sko...ren förlustaffär för honom! Jag vet att han såg det som en del av servicen och han hade sällan tappskor så kanske därför han valde att vara så billig. Tror ingen hovslagare ser något positivt med tappskor. De jag har haft har varit väldigt fullbokade så en tappsko har de fått klämma in i redan fullspäckat schema..
Och återigen: att sprida påståenden att en hovslagare skulle sko med flit så att det skall bli tappskor är det mest skrattretande jag ngnsin hört och känns som rent förtal. Det är en ren förlust för en hovslagare att åka ut och slå på folks tappskor när de istället kunde sparat tid, mil, bensin och pengar på att istället helsko andras hästar. Kolla upp era fakta innan ni kommer med påståenden av den sorten är mitt råd
Håller med!
Min hovis tog 100 kr för tappsko, vilket ibland inkluderade en ny sko...ren förlustaffär för honom! Jag vet att han såg det som en del av servicen och han hade sällan tappskor så kanske därför han valde att vara så billig. Tror ingen hovslagare ser något positivt med tappskor. De jag har haft har varit väldigt fullbokade så en tappsko har de fått klämma in i redan fullspäckat schema..