I
ImFabulous
Sv: Byta häst en period?
Jag skyller ingenting på min häst, jag säger ju att det är JAG som behöver lära mig mer. Äh, orka diskutera detta med dig.
I vilket fall som helst blir det nog allra trevligast om du slutar diskutionen du också.
Nej, det gör jag verkligen inte. Det enda jag faktiskt har byggt alla mina erfarenheter på är just travare och oskolade sådana.
Och det jag lärt mig är att det handlar om hur vi männsikor själva kan ledsaga hästen så att den får förutsättningar att röra sig som vi själva önskar.
Att hästen inte orkar galoppera i vänstervarv är för att du inte gett den förutsättningar för att göra det med styrka och smidighet.
Jag vill ge dig ett tips, -även fast du redan dömt mina kunskaper utan att veta ett smack om vad jag håller på med:
Hoppa av från hästen och träna den från marken tills den är stark nog att klara det du begär, skritt, trav, galopp, byten, öppna och sluta i båda varven.
Det är dags att du som ryttare börja ta ditt ansvar istället för att skylla på hästen. Ingen kommer sig vidare i utvecklingen genom att skylla allt på sin häst. Kom i håg det.
Jag skyller ingenting på min häst, jag säger ju att det är JAG som behöver lära mig mer. Äh, orka diskutera detta med dig.
I vilket fall som helst blir det nog allra trevligast om du slutar diskutionen du också.