Byta filformat på bilder

A

aniara_lenson

Min dator vill alltid spara bilder som BMP, fast de från början är jpg-filer. Den har inte alltid gjort så. Hur gör jag för att få den att skärpa sig? Bmp-filer tar ju så mkt plats, det känns onödigt. Hur gör jag för att byta format på mina bmp-filer som jag redan sparat ner? Jag har inget bildbehandlingsprogram förutom paint.
 
Töm din explorers cache. (Tillfälliga internetfiler)

För att konvertera bilderna bör du helst använda något annat program än paint, eftersom paint gör jobbet ganska dåligt. (Förlorad bildkvalitet etc)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
940
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 285
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 876
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 993

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp