Byta bromsar på star trailer diamant

Agent Orange

Trådstartare
Ja, vad kostar det på ett ungefär? Är sugen på att köpa ett begagnat släp men jag misstänker att bromsarna kommer att behöva fixas inom det närmsta året..

Är det andra saker man ska kolla på när det gäller den här vagnen?

Släpet jag kollat på är från 98

Tack på förhand!

Sv: Byta bromsar på star trailer diamant

När jag bytte bromsbackarna på min Star Safir gick det på ca 2600 kr.

Bytt alla fyra bromsbackar på min Boj samt att de smorde upp hela släpet, gick på 4600:- på mekonomen verkstad.

Det beror på, skall det bara bytas bromsbackar så är det från 2000:- och uppåt, allt beroende på vart man köper bromsbackarna nånstans. En viss kedja har börjat med bromsbackar också. Många gånger behöver bromsvajrarna också bytas då dessa går lite trögare och därmed minskar bromsverkan och en säker funktion på bromsarna.

Kolla golvet också på släpet.

Golvet är bytt. Släpet ser jättefräscht ut men det ska besiktigas i år, därav min tvekan. Någon har sagt mig att det kan kosta 10000 att fixa bromsarna på denna modell på släp (om man har otur) men det låter extremt mycket....? Blir i så fall ett väldigt dyrt släp.

Vågar man chansa?

Golvet är bytt. Släpet ser jättefräscht ut men det ska besiktigas i år, därav min tvekan. Någon har sagt mig att det kan kosta 10000 att fixa bromsarna på denna modell på släp (om man har otur) men det låter extremt mycket....? Blir i så fall ett väldigt dyrt släp.

Vågar man chansa?

Har väldigt svårt för att tro att det skulle kosta 10 000:- för att laga bromsarna för just detta släp, det kan jag säga att det kostar inte så mycket att fixa bromsarna.
Vänder man sig till en verkstad som kan släp och har humana priser så kostar det inte så mycket.

Ja det är ju en återförsäljare som sagt detta, fick känslan av att han ville sälja ett av SINA släp istället. Kanske ska ringa någon helt annan verkstad och kolla på regnumret vad reservdelarna kostar.

Jag har en bit att åka för att kolla på släpet så därför vill jag veta så mycket som möjligt innan jag åker dit.

Balkar och undersida ser fina ut men bromsarna är rostiga.

Tack för svar!

Det är nog svårt att lämna en exakt prisuppgift utan att titta igenom vad som behöver göras. Skall alla grejor bytas blir det ju självklart dyrare, men räcker det att montera isär, smörja upp och montera ihop behöver det ju inte kosta mer än själva arbetskostnaden :)

Vi har faktiskt fixat bromsarna 2 gånger på min Kylinge sedan jag köpte den, dels 04 innan köp (vilket iofs förra ägaren stod för) och det gick på ca 2000. Sedan gick vi igenom det igen för 2 år sen och det kostade ca 2500, men då gjordes det av vänner i samband med en annan lagning. Så bara delarna är inte så fasligt dyra.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 676
Kläder & Bli fin Jag har drabbats av något helt oförklarligt sug efter lyx. O_o Förstår inte riktigt varför, jag har alltid varit rätt enkel i mitt... 2
Svar
22
· Visningar
3 383
Senast: Tuvstarr
·
Utrustning Jaha, står i träsket, behöver en ny transport. Ber om ursäkt över en rörig tråd med mycket om och men. Vad är era bästa tips för att... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 273
Senast: _Taggis_
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 565

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka