Bygga stall?

Myggan_ox

Trådstartare
Hejsan!
Vet inte rikitgt var jag ska lägga denna tråd, men jag försöker här. Vi ska bygga stall i sommar och då tänkte vi bygga en "vanlig" box, en fölbox och så en spilta. (+ spolspilta och skötspilta.)
Vi tänkte köpa sånna där färdiga stallinredningar och är det någon som har erfarenhet av dessa? Vad är bäst? Prisvärt? Vad fick ni betala för liknande byggnad?

Kram Magda :banana:

Sv: Bygga stall?

Vi har precis byggt stall, och köpt måttbeställd inredning av Myrby. De hade ett bra pris att erbjuda, men det var ungefär samma som Ribbox som vi först tänkt oss, men eftersom de från Myrby lovade mycket snabb leverans, valde vi att köpa vår inredning från dem. De lovade oss också rabatt på krubbor och vattenkoppar, så vi beställde detta från dem. Leverans skulle ske senast v.41, men de garnterade att vi skulle ha sakerna tre veckor tidigare. När vecka 40 kommit började vi undra, och tog kontakt med Myrby, den som var ansvarig för vår leveras var aldrig där, skulle ringa upp oss senare, detta skedde dock aldrig. Efter mycket om och men fick vi ett nytt besked, måndag v.43 skulle sakerna komma. DEn utnämna dagen står vi och väntar, min sambo har tagit ledigt från jobbet, inga saker kommer! Vi börjar jaga Myrby igen, samma sak igen, ansvarig person ringer aldrig upp. I slutet av veckan får vi nytt besked, tis v.43 kommer våra saker. Vi bli också lovade som konpensation ett antal täckeshängare kostnadsfritt. Först efter mycket om och men dyker våra saker upp, på fredagen v. 44. Då är vissa måttbeställda galler för korta, panel saknas, och dessutom fakturerar de oss fullt pris på både de rabetterade produkterna, och de kotnadsfria. Det tog en vecka att få nya produkter, och rättsida på faktureringen. Vi kommer aldrig vända oss till Myrby igen, bara en liten varning....

Sv: Bygga stall?

Oj då! Jag har precis beställt min inredning från dem. Ska bli spännande och se om den kommer som utlovat!

Till trådskaparen: Hur stort blir stallet? Vi håller på för fullt och bygger ett på 70 kvm och slutsumman blir runt 200 000. Och då är det ingen lyx men välbyggt efter konstens alla regler.

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 346
Senast: Ajda
·
Anläggning Jag bor på en mindre hästgård som jag inte haft så länge. Jag har ett stall med fyra boxar där takhöjden är "på gränsen" eller rent av...
Svar
18
· Visningar
2 530
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 411
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 506
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar